דיווח בארה"ב: רעייתו של טראמפ מעודדת אותו להודות בהפסד

רשת CNN דיווחה שמלאניה טראמפ, כמו גם היועץ הבכיר קושנר, ייעצו לנשיא לקבל את תוצאות הבחירות ולהכיר בתבוסה. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן צייצה: "תושבי אמריקה ראויים לבחירות הוגנות"

זמן צפייה: 02:18

רשת CNN דיווחה הערב (חמישי) כי רעייתו של נשיא ארצות הברית המכהן, מלאניה טראמפ, היא בין המקורבים אליו שמייעצים לו להכיר בהפסד בבחירות לנשיאות. נוסף למלאניה, נמצא גם יועצו הבכיר, ג'ראד קושנר, שכאמור, גם המליץ לו לקבל את התוצאות.

עם זאת, כמה שעות לאחר הדיווח רעייתו של טראמפ צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "תושבי אמריקה ראויים לבחירות הוגנות. כל קול חוקי - ולא אלו שאינם חוקיים - צריך להיספר. אנחנו חייבים להגן על הדמוקרטיה שלנו עם שקיפות מוחלטת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפרוץ המגפה: 50 מיליון נדבקו בקורונה; מחציתם מ-3 מדינות בלבד

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ, והגברת הראשונה, מלניה טראמפ
נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ, והגברת הראשונה, מלניה טראמפ | צילום: רויטרס

ראש העיר לשעבר של ניו יורק ומקורבו של טראמפ, רודי ג'וליאני, תמך בדבריו של טראמפ, ואמר הערב בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי "בשלב זה זאת טעות עבור טראמפ להודות בהפסד, יש הוכחות חזקות שהבחירות נגנבו בשלוש, ארבע ואפילו עשר מדינות".

בימים האחרונים טראמפ משגר ציוצים נטולי בסיס עובדתי, המטילים ספק בתוצאות הבחירות בארצות הברית. "ניצחתי בבחירות בהרבה", כתב. עם זאת, יועץ של טראמפ אמר לרשת CNN כי למעשה לקמפיין "אף ראיה קונקרטית" בכל מה שקשור להונאת בחירות.

מעבר לכך, גם בזמן ספירת הקולות כאשר סיכוייו של ביידן לנצח גברו, נמסר מקמפיין טראמפ כי "הבחירות לא נגמרו, התחזית השקרית שביידן יזכה מבוססת על ארבע מדינות שעדיין רחוקות מהכרעה". בהמשך הצהיר טראמפ: "אמרנו מההתחלה שצריך לספור את כל הקולות החוקיים ולא לספור קולות לא חוקיים, אך נתקלנו בהתנגדות. נמשיך בתהליך הזה דרך כל אספקט של החוק כדי להבטיח את ביטחון התושבים בממשל. לא נפסיק להילחם עבור האומה".