ראש ממשלת רוסיה התפטר - כדי לסייע לפוטין לקדם שינויים בחוקה

דמיטרי מדבדב הודיע שיעזוב את תפקידו וימונה לסגן ראש מועצת הביטחון. זאת, בעקבות החלטת נשיא המדינה לתקן סעיפים בכל הרשויות. "צעד נכון - לפרוש תוך הסכמה עם צעדי פוטין"

ולדימיר פוטין ודימיטרי מדבדב
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יחד עם דמיטרי מדבדב (ארכיון) | צילום: רויטרס

רוסיה: ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, הודיע היום (רביעי) על התפטרותו. במקביל, הודיע נשיא המדינה ולדימיר פוטין על מינוי של מדבדב לתפקיד סגן ראש מועצת הביטחון בממשלתו.

מדבדב הודיע שפרישתו מתרחשת בעקבות השינויים בחוקת רוסיה, עליהם הודיע מוקדם יותר היום פוטין בנאום. החלטתו להתפטר למעשה תפרק את ממשלת רוסיה. זאת, על מנת לאפשר לפוטין לבצע את השינויים שעליהם הודיע מוקדם יותר היום לחוקת המדינה, כך הודיע ראש הממשלה לנשיא בפגישת הקבינט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פוטין הגיע לביקור פתע בסוריה – ונפגש עם הנשיא אסד

פוטין ביקר בסוריה כדי לאותת לאיראנים: אני בצד שלכם • פרשנות

יפה יששכר לריבלין: "אל תקבל את פוטין שמחזיק בבתי כקלף מיקוח"

מדבדב ופוטין בתכנית טלוויזיה
מדבדב ופוטין בתכנית טלוויזיה | צילום: רויטרס

"בעקבות השינויים שמתכנן לבצע הנשיא, עלינו כממשלת הפדרציה הרוסית לאפשר לו את ההזדמנות לקבל את כל ההחלטות הדרושות. אני מאמין שזאת ההחלטה הנכונה עבור הממשלה, לפרוש תוך תמיכה בצעדי הנשיא", אמר ראש הממשלה.

פוטין הודה למדבדב וממשלתו על עבודתם בפגישה עם שרי ממשלתו. "אני רוצה להודות לכולם על העבודה המשותפת, ולהביע את שביעות רצוני מהתוצאות שהשגתם", אמר הנשיא. עוד ציין פוטין שהוא מתכנן להיפגש עם כל השרים בממשלה.

"לאחר שיתקבלו השינויים שיבצע הנשיא, דבר שיקרה ככל הנראה לאחר דיונים בנושא, יהיו שינויים מהותיים בסעיפי חוקה רבים, אך גם לאיזון בין הרשויות השונות, המחוקקת, המבצעת והשופטת במדינה", אמר מדבדב.

לאחר קבלת הודעת ההתפטרות של מדבדב, הציע פוטין את מינויו של מיכאיל מישוסטין המכהן כעת כנציב שירות המיסים במדינה. בית הנבחרים התחתון ידון במינוי מחר והוא צפוי להתקבל ביום חמישי.