"רוב הבשר שייאכל בעולם בעוד כ-20 שנים - לא יופק מבעלי חיים"

ממחקר שביצעה חברת "AT Kearney" עולה כי 35% מתעשיית הבשר בעולם ב-2040 יפותחו במעבדות ורבע יורכב מתחליפים צמחוניים. "התעשייה הזו - רוע לא הכרחי. ייהנו מהטעם מבלי להזיק לחיות ולסביבה"

זמן צפייה: 07:51

60% מהבשר שייאכל בעולם בשנת 2040 לא יופק מחיות, כך עולה ממחקר שביצעה חברת AT Kearney, שפורסם היום (רביעי). המחקר התבסס על ריאיונות עם מומחים, הטוענים כי רוב הבשר יופק במעבדות או שאנשים יצרכו תחליפי בשר צמחיים, שטעמם דומה לטעם המקורי.

המחקר קובע כי עוד קרוב לעשר שנים, 35% מהבשר יהיו בשר סינתטי, שהוא למעשה בשר אמיתי שמופק במעבדות ללא גידול ושחיטת בעלי חיים, וכ-25% יהיו תחליפי בשר צמחוניים.

תרנגולות - אילוסטרציה
תרנגולות - אילוסטרציה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפחתה בפליטות חומרים מסרטנים: דוח זיהום האוויר במפרץ חיפה

"עושים היסטוריה": בני הנוער נלחמים על עתיד איכות הסביבה

שוברות את הקרח: מאבק המעצמות על השליטה באוקיינוס הארקטי

המחקר מתמקד בנזק הסביבתי העצום שנגרם מהפקת בשר וכן מהפגיעה בחיות. "מדובר ברוע לא הכרחי", כך קובעים החוקרים. "יש חדשנות רבה בבשר סינתטי וכן בתחליפי הבשר הצמחוניים. זה רק עניין של זמן עד שהם יתפסו נתח שוק מהותי", נכתב.

פרות בחווה, ארכיון
פרות בחווה, ארכיון | צילום: רויטרס

"המעבר לצמחונות וטבעונות הוא בלתי נמנע. אנשים רבים מורידים את כמות צריכת הבשר כתוצאה ממודעות גוברות לסביבה ולבעלי החיים", אמר קרסטן גרהרדט, שותף בחברה שיזמה את המחקר. "עבור 'קרניבורים' נלהבים, העלייה בבשר סינטי שגדל במעבדה תאפשר להם ליהנות מטעמו של בשר. הם ייהנו מבשר, ללא שינוי, רק בלי הנזק הסבביתי והמחיר הכבד שבעלי החיים משלמים".

חברות כמו "ביונד מיט", "אימפוסיבול פוד" ואחרות משתמשות בחומרים מן הצומח על מנת לייצר תחליפי מזון שונים, והם הולכים ונהיים נפוצים יותר. עד להנפקתה של "ביונד מיט", היא הצליחה לגייס 240 מיליון דולרים ומאז שווייה זינק פי שניים.

כיום, קיימות חברות שמפתחות את הבשר הסינתטי, אך טרם ניתן לרכוש אותו. המחקר חוזה כי בשר זה ישלוט בסופו של יום בשוק. עוד עולה כי החשש ממנו לא יהווה מחסום. זאת, על פי סקרים שנערכו בארצות הברית, סין והודו.