יועץ הסקרים האמריקני של נתניהו: "הדמוקרטים רודפים אותו"

ג'ון מקלפלין, שעובד גם עם טראמפ, אמר כי האסטרטג של גנץ היה איש המפלגה הדמוקרטית שרוצה בסיום שלטונם של רה"מ הישראלי ונשיא ארה"ב. רה"מ גייס יועץ נוסף, המזוהה עם הימין העמוק בארה"ב

זמן צפייה: 02:53

יועץ הסקרים האמריקני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ג'ון מקלפלין, שמשמש גם כיועץ הסקרים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס ביום ראשון בריאיון לתוכנית רדיו ימנית-שמרנית בארה"ב להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, ואמר כי המהלך הוא חלק מנסיון של הדמוקרטים להביא להדחת נתניהו.

מקלופלין התראיין בתכנית "Cats Roundtable" של איש הרדיו השמרן ג'ון כצימאטידיס. האחרון דיבר על כתבי האישום נגד נתניהו ושאל את מקלופלן האם האנשים ש"רודפים" את נתניהו בישראל הם אותם אנשים ש"רודפים" אחרי טראמפ בארה"ב.

בנימין נתניהו וג'ון מקלפלין, יועץ הסקרים האמריקני שלו
בנימין נתניהו וג'ון מקלפלין, יועץ הסקרים האמריקני שלו | צילום: טוויטר

“אני אעז ואומר שכן", ציין מקלופלן. "כיוון שהיריב המרכזי שלנו בישראל עכשיו הוא בחור בשם בני גנץ שמוביל את מפלגת 'כחול לבן'. מי שניהל עבורו את הקמפיין הוא ג'ואל בננסון שהינו אחד האסטרטגים החכמים ביותר במרכז-שמאל ומי שהיה איש הסקרים של אובמה בשתי מערכות הבחירות ועבד עבור הילרי קלינטון. ב-2015 הם לא רצו שביבי יהרוס להם את ההסכם עם איראן אז הם (הדמוקרטים) ניסו להביס אותו ועכשיו הם רוצים להזיז מהדרך את טראמפ ונתניהו". מקלפלין ציין כי נתניהו נחקר על ידי השמאל ונרדף על ידי השמאל כבר חמש שנים.

מאז ההודעה על כתבי האישום נגדו ביום חמישי, נתניהו פועל להעביר את מסריו גם לבסיס התמיכה הפוליטי שלו בימין האמריקני. הוא מגייס לכך את תומכיו בכלי התקשורת השמרנים – ובראשם רשת פוקס. כלי התקשורת שמרנים בארה"ב מלאים בכתבות עם דף המסרים של נתניהו. פרשנים ימנים אמריקנים מהדהדים אותו ברשתות החברתיות. הדברים מכוונים בין השאר לאוזניו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ארון קליין, איש הימין העמוק בארה''ב ויועץ של נתניהו
ארון קליין, איש הימין העמוק בארה''ב ויועץ של נתניהו | צילום: עמוד הפייסבוק של ארון קליין

בשבועות האחרונים לקראת הודעת היועץ המשפטי לממשלה על כתבי האישום נגדו הכניס נתניהו יועץ אמריקני חדש לדיוני ההיערכות שקיים – בנוסף למקלופלן. האיש הוא אהרון קליין – ראש המשרד בישראל של אתר החדשות האמריקני "ברייטברט" שמזוהה עם הימין העמוק בארה"ב – יש שיאמרו הימין הקיצוני. ברייטברט היה אחד מכלי התקשורת שהתגייסו למען טראמפ בקמפיין הבחירות והאתר תומך בטראמפ עד היום. קליין מקורב מאוד לסטיב באנון – מי שהיה היו"ר של אתר "ברייטברט" ולאחר מכן יועצו האסטרטגי של טראמפ בבית הלבן.

לא ברור איך קליין התחבר לנתניהו. גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי הוא יצר קשר דרך גורם שלישי והתנדב לייעץ לנתניהו כיצד להכין את הקמפיין הציבורי לקראת ההודעה על כתבי האישום נגדו. יועצי נתניהו אמרו כי קליין השתתף בכמה פגישות עם נתניהו ואנשיו אך הוא לא מקבל תשלום ולא נחשב יועץ רשמי אלא יועץ בהתנדבות.

בימים האחרונים ניסינו להשיג את תגובתו של קליין ופנינו אליו בכמה ערוצים אך הוא לא השיב ולא מסר תגובה.