מק אאוט: מקדונלד'ס יוצאת סופית מרוסיה בעקבות המלחמה

בעקבות המלחמה באוקראינה, רשת המזון המהיר האמריקנית הודיעה כי תמכור את כל הסניפים שלה במדינה, לאחר שסגרה אותם כבר בחודש מרץ. מהחברה נמסר: "החברה חייבת לדבוק בערכיה, ולפיכך, היא אינה יכולה להמשיך לפעול בשטח רוסיה"

סניף של מקדונלדס במוסקבה
סניף של מקדונלדס במוסקבה | צילום: רויטרס

הביג מק יוצא מהכיכר האדומה: לאור הפלישה הרוסית לאוקראינה, רשת המזון המהיר "מקדונלד'ס" הודיעה היום (שני) כי תמכור את כל נכסיה ברוסיה (850 סניפים), וכך למעשה, תסיים את ההתקשרות עם המדינה. מהחברה נמסר כי "המשך ההתקשרות עם רוסיה אינה ברת-קיימא וכי היא אינה תואמת את הערכים של מקדונלד'ס".

Whatsapp Image 2022 04 23 At 0
ההרס במריופול | צילום: רויטרס

בתחילת חודש מרץ סגרה מקדונלד'ס את סניפיה במדינה, אם כי המשיכה לשלם ל-62 אלף עובדיה משכורות. היום החברה הודיעה כי היא נאלצת לבקש מרוסיה שתמצא לעובדיה תעסוקה אחרת. כזכור, מקדונלד'ס הייתה רשת המזון המהיר האמריקנית הראשונה להיפתח במוסקבה זמן קצר לאחר נפילת חומת ברלין, טרם התפרקה ברית המועצות.

מנכ"ל החברה כריס קמפצ'ינסקי טען: "נאמנותם והתמדתם של עובדי מקדונלד'ס ברוסיה היא זו שעיכבה את התהליך", והדגיש כי "החברה חייבת לדבוק בערכיה, ולפיכך, היא אינה יכולה להמשיך לפעול בשטח רוסיה". גם סניפי החברה באוקראינה נסגרו, ועובדיה ממשיכים לקבל משכורת.

למרות ההפסדים הצפויים מעזיבתה את רוסיה, העומדים על סכומים של מיליארדי דולרים, מקדונלד'ס הביעה אופטימיות להמשך צמיחתה של החברה, שממנה נמסר כי "היציאה מרוסיה לא תשנה את הצפי להתרחבות החברה המיועדת שלנה זו".