מקדונלד'ס מודיעה על מחסור בצ'יפס ביפן: "נמכור רק במנות קטנות"

עקב משבר בשרשרת האספקה הגלובלית, תאגיד המזון המהיר האמריקני הודה כי הוא חווה איחורים במשלוחי תפוחי האדמה שמשמשים לייצור המנה הפופולרית. "ננקוט בצעדים כדי להבטיח את הנאת הלקוחות"

הצ'יפס של מקדונלד'ס | צילום: רויטרס

מקדונלד'ס הודיעה היום (רביעי) כי היא מתמודדת עם מחסור באספקת צ'יפס ביפן - והחל מיום שישי הקרוב ועד ה-30 בדצמבר, המנה תימכר בגודל קטן בלבד. מהחברה נמסר: "מקדונלד'ס יפן תגביל באופן זמני את המכירות של צ'יפס בגודל בינוני וגדול כצעד יזום, על מנת להבטיח שלקוחות יוכלו להמשיך ליהנות מהצ'יפס של מקדונלד'ס".

עוד מסרה חברת האוכל הגדולה בעולם, כי בעקבות משבר בשרשרת האספקה העולמית, היא חווה איחורים במשלוחי תפוחי האדמה דרך נמל ליד ונקובר שבקנדה, אשר משמשים אותה לייצור המנות.

People Get Covid 19 Vaccines And Booster Doses In Chicago
סניף מקדונלד'ס - אילוסטרציה | צילום: רויטרס

"הספינות התמודדו עם עיכובים עקב נזקי שיטפונות, והשפעת מגיפת הקורונה על שרשרת האספקה", נמסר מטעם מקדונלד'ס לערוץ ה-BBC. כעת החברה מסרה כי תפנה לאמצעים חלופיים, כולל הטסת האספקה של תפוחי האדמה ​​ליפן, אמרה החברה.

זו לא הפעם הראשונה שמקדונלד'ס ביפן נאלצת להקטין את המנות שלה. בשנת 2014, מחלוקת תעשייתית ממושכת בין 20,000 עובדי רציף, מפעילים של טרמינלים וקווי ספנות ב-29 נמלים בחוף המערבי של ארה"ב - גרם גם כן למחסור בצ'יפס. בתגובה, מקדונלד'ס יפן נקטה בצעד החירום של מכירת מנות קטנות של צ'יפס בלבד, בזמן שהטיסה אלף טון של תפוחי אדמה.