ר"מ פולין ביום השואה הבינ"ל: "פוטין בונה מחנות חדשים"

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לרגל יום השואה הבינלאומי וטען כי "אנו מוכרחים לעמוד יחד נגד הפושעים שמבצעים רצח עם במזרח אירופה. זאת, מתוך כבוד לקורבנות השואה ומהמסר שאנו למדים מהטרגדיה הזו"

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי
ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי | צילום: רויטרס

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי פרסם הבוקר (שישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לציון יום השואה הבינלאומי, שחל היום, בתאריך בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. בדבריו, ראש הממשלה מורבייצקי האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וטען כי הוא בונה "מחנות חדשים במזרח".

"אנו מוכרחים לעמוד יחד נגד הפושעים שמבצעים רצח עם במזרח אירופה. זאת, מתוך כבוד לקורבנות השואה ולמסר שאנו למדים מהטרגדיה הזו", הוסיף מורבייצקי. לדברי רה"מ הפולני, על מדינות העולם לתמוך באוקראינה כדי לוודא שההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה.

יצוין כי אמש, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם עם הרב הראשי של רוסיה, הרב ברל לזר, ועם נשיא פדרציית הקהילות היהודיות של רוסיה, הרב אלכסנדר ברדה. בהודעת הקרמלין שפורסמה אמש נמסר כי הפגישה התקיימה לקראת ציון יום השואה הבינלאומי.

בפגישה, הנשיא פוטין ציין כי הוא מודע לעמדת הקהילה היהודית ברוסיה ולעמדתה של מדינת ישראל לגבי "תפקידו וחשיבותו של הצבא האדום בהבסת הנאציזם והפשיזם" במהלך מלחמת העולם השנייה. "אנחנו מאוד מעריכים את זה, לעניין הזה חשיבות מיוחדת עבור העם שלנו", הוסיף.