טבח בקנדה: מצוד אחר חשודים שדקרו למוות 10 בני אדם

15 אנשים נוספים נפצעו ב-13 זירות שונות במסגרת מסע רצח בפרובינציית ססקצ'ואן. המשטרה פרסה עשרות מחסומים ברחבי האזור, ומצב חירום הוכרז בעיירה בה התרחשו חלק ממעשי הרצח

זמן צפייה: 00:15

טבח בקנדה: עשרה בני אדם נהרגו ולפחות 15 נוספים נפצעו במסגרת מסע רצח שהתרחש ב-13 זירות שונות בעיירה הקנדית הילידית ג'יימס סמית' קרי ובכפר הסמוך לה וולדון, שבפרובינציה ססקצ'ואן במרכז המדינה. כך מסרה הלילה (שני) המשטרה המקומית. שני החשודים, דמיאן (31) ומיילס סנדרסון (30) טרם נתפסו ולפי שעה - המצוד המשטרתי אחריהם נמשך. הקשר בין דמיאן סנדרסון למיילס אינו ברור, והמשטרה הגדירה אותם כ"אנשים מסוכנים".

הנהגת העיירה הכריזה על מצב חירום, והמשטרה המקומית קראה לתושבי האזור להסתגר בבתיהם, ולהימנע מלצאת מהבית, הרי שהמצוד אחרי החשודים מתפרס על פני שטח גיאוגרפי עצום (3 פרובינציות קנדיות - אזור המתפרס על פני שטח כמעט כמו של אירופה כולה). כמו כן, המשטרה הקימה עשרות מחסומים וקראה לנהגים שלא לאסוף כטרמפים אנשים זרים.

שני החשודים במסע הרצח בקנדה. דמיאן (שמאל) ומיילס סנדרסון
שני החשודים במסע הרצח בקנדה. דמיאן (שמאל) ומיילס סנדרסון | צילום: רויטרס

זהו אחד ממעשי האלימות ההמוניים הקטלניים ביותר שידעה קנדה בשנים האחרונות. מפקדת המשטרה באזור רונדה בלקמור טענה כי ייתכן שחלק מהאנשים היוו "מטרה ידועה מראש" של שני החשודים, בעוד שאחרים "הותקפו באופן אקראי". בלקמור הוסיפה כי ייתכן והחשודים נסעו במכונית ניסן שחורה. "הם נחשבים חמושים ומסוכנים. אם אתם רואים את החשודים או את רכבם, אל תתקרבו אליהם, התקשרו למוקד 911", אמרה.

ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו כינה את המתקפה "מחרידה ושוברת לב". טרודו הוסיף: "אנו אבלים יחד עם ההרוגים ומשפחותיהם ועם כל תושבי ססקצ'ואן. אנו מאחלים החלמה מלאה מהירה לפצועים. אני מודה למגיבים הראשונים על עבודתם הקשה לתפוס את החשודים, להגן על האנשים ולטפל בפצועים. יש להעמיד לדין את האחראים לפיגועים המתועבים של היום", כתב בחשבון הטוויטר שלו.