אוקראינה: "מצאנו קבר אחים עם 180 גופות בעיר לימאן"

מושל מחוז דונייצק קירילנקו פרסם הודעה ובה דיווח כי הרשויות המקומיות מצאו קבר אחים בעיר, ששוחררה מהצבא הרוסי רק בשבוע שעבר. במקביל, זלנסקי טען: "במתקפות האחרונות, שיחררו מהכיבוש הרוסי 2,434 קמ"ר ו-96 יישובים"

קבר אחים נוסף התגלה. העיר לימאן שבמחוז דונייצק
קבר אחים נוסף התגלה. העיר לימאן שבמחוז דונייצק | צילום: מתוך טוויטר

מושל מחוז דונייצק מטעם ממשלת אוקראינה, פבלו קירילנקו, פרסם הבוקר (שבת) הודעה ובה דיווח כי הרשויות המקומיות מצאו קבר אחים בעיר לימאן שבמחוז, ששוחררה מידי הצבא הרוסי בשבוע שעבר. לדבריו, הרשויות טרם גילו כמה גופות נמצאו בקבר והדבר נמצא בבדיקה, אם כי גורם במשטרה המקומית אמר לסוכנות הידעות "רויטרס" כי הקבר מכיל 180 גופות.

קירילינקו הוסיף: "לפי המידע שיש ברשותנו, ייתכן וקבורים שם גם חיילים וגם אזרחים. המספר המדויק טרם התגלה". עוד קירילנקו טען כי הרשויות מצאו אתר לקבורה המונית נוסף ובו 200 גופות של אזרחים אוקראינים. הוא לא פירט כיצד או מתי נהרגו.

Whatsapp Image 2022 10 08 At 0
180 גופות התגלו. קבר האחים בעיר לימאן | צילום: מתוך טוויטר

אתר לקבורה המונית התגלה באוקראינה
אתר לקבורה המונית בעיר איזיום

זו אינה הפעם הראשונה בה אוקראינה מגלה אתרים מהסוג הזה וכזכור, באמצע חודש ספטמבר, הרשויות במדינה גילו אתר נוסף בעיר איזיום. בתוך כך, גופות רבות נמצאו עם חבל הכרוך סביב צווארן וידיים קשורות באתר שסומן כולו בצלבי עץ, בקצה בית קברות בצפון-מערב העיר. המראות הקשים חשפו שקיות לבנות רבות שמולאו בגופות שנותרו שרועות על הקרקע.

הרשויות האוקראיניות דיווחו אז כי אתר הקבורה בעיר הכיל כ-440 גופות בסך הכל. איזיום היא עיר מפתח בלחימה הרוסית שבמזרח אירופה, שהייתה תחת כיבוש רוסי במשך חודשים רבים - אך נכבשה מחדש על ידי האוקראינים במתקפה האוקראינית ההולכת וגוברת.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

"במתקפות האחרונות שלהם, הכוחות האוקראינים שיחררו מהכיבוש הרוסי 2,434 קמ"ר ו-96 יישובים במזרח המדינה", אמר אתמול נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בנאום הלילי שהוא מפרסם מידי ערב. לדבריו של זלנסקי, בשבוע האחרון בלבד, צבא אוקראינה כבש מחדש 776 קמ"ר ו-29 יישובים במזרח המדינה. יצוין כי ביום חמישי, זלנסקי טען כי יותר מ-500 קמ"ר נכבשו מחדש על ידי הצבא האוקראיני בדרום המדינה.

בשבועות האחרונים, הכוחות האוקראינים ממשיכים להתקדם בחזית הלחימה המזרחית והדרומית. לפי ההערכות במערב, מדובר בהתקדמות המשמעותית ביותר של הכוחות האוקראינים במלחמה, מאז פרצה בסוף חודש פברואר האחרון.