אחרי שבעה חודשי מסע: רכב החלל של נאס"א נחת על מאדים

ארגון החלל הצליח להנחית בפעם התשיעית על הכוכב הרביעי במערכת השמש גשושית בניסיון לענות על השאלה - האם התקיימו חיים מחוץ לכדור הארץ? שווי הפרויקט מוערך בכשלושה מיליארד דולרים

זמן צפייה: 00:39

רכב החלל של נאס"א נחת הערב (חמישי) על מאדים בהצלחה, לאחר שבעה חודשים מסע בחלל, כחלק מהמשימה של הארגון לנסות ולגלות אם התקיימו אי פעם חיים על הכוכב השומם. זוהי המשימה התשיעית שבה נאס"א שיגרה כלי רכב לכוכב הרביעי במערכת השמש, והיא מוערכת בכשלושה מיליארד דולרים.

המדענים מקווים למצוא חתימות ביולוגיות בדגימות שהרכב יאסוף, שייבדקו בהמשך על כדור הארץ – זו הפעם הראשונה שהמין האנושי אוסף דגימות שכאלה על כוכב אחר. שתי משימות שייצאו בעתיד אמורות לאסוף את הדגימות ולהשיבן לכדור הארץ בעשור הבא.

תמונה ראשונה ממאדים: 

מנהלת הפרויקט, ג'סיקה סמואלס, הסבירה כי רכב החלל יעשה מספר בדיקות, כדי לוודא ששום דבר לא נפגע בזמן הנחיתה, ולאחר מכן יתחיל לחקור את הקרקע. "כולנו מאוד מתרגשים ולא יכולים לחכות", אמרה לאחר הנחיתה.

מהמשימות הקודמות שביצעה נאס"א עלה כי הכוכב האדום היה פעם מלא במים, דבר שעשוי להצביע על קיום של חיים מחוץ לכדור הארץ. כעת, המדענים מקווים למצוא עוד עדויות שיוכלו להוכיח כי זה אכן המקרה בעזרת הגשושית שעליה הוצבו כלים לבחינת סלעים וכימיקלים.

חדר הבקרה של נאס''א ברגע נחיתת רכב החלל על מאדים | צילום: רויטרס

הדמיית הגשושית שנחתה על מאדים
הדמיית הגשושית שנחתה על מאדים | צילום: רויטרס