ביקוש שיא: קנדה פותחת את מאגרי החירום של סירופ המייפל

ירידה בתפוקה בשל תנאי מזג האוויר ועלייה חדה בביקוש הביאו את יצרני המייפל בקנדה, שאחראית על 73% מהייצור העולמי, לפתוח את מאגרי החירום. מעל 22 מיליון קילוגרמים של סירופ יוצאו מהמאגרים

Jim Lattanzi, Owner Of Hollis Hills Farm, Holds Up A Bottle Of His Maple Syrup At The Farm In Lunenburg
סירופ מייפל | צילום: רויטרס

ארגון יצרני סירופ המייפל בקוויבק שבקנדה הודיע אתמול (ראשון) כי הוא פותח את מאגרי המייפל בשל המחסור שנוצר בענף. לפי הודעת הארגון, מעל 22 מיליון קילוגרמים של סירופ יוצאו ממאגרי העתודה המיועדים - כמעט ממחצית מהכמות במאגרים.

ארגון יצרני הסירופ של קוויבק הוא ארגון שנתמך על ידי ממשלת קנדה והוא משתמש במאגרים על מנת להבטיח אספקת סירופ לאורך כל השנה. בשנת 2020 יוצר בקוויבק 73% מכל המייפל בעולם, וכ-60% מייצוא הסירופ מקנדה נמכר לארצות הברית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אירופה ממשיכה לחשוש מזן האומיקרון: "אנחנו במרוץ נגד הזמן"

יחידות קרביות, 8200 או גלי צה"ל: תעשיית ההכנות למיונים בצבא פורחת

חייל הואשם בהטרדות מיניות – וצפוי לקבל 4 חודשי עבודות שירות

Randle Pours A Sample Of Maple Syrup Just Out Of The Evaporator At Hollis Hills Farm In Fitchburg
סירופ מייפל בתהליך הייצור | צילום: רויטרס

המאגר נותן לחברות המייפל להבטיח אספקה בעונות חלשות ובשיאי ביקוש. האביב האחרון היה קצר וחם במיוחד בקנדה - מה שהוביל לירידה יחסית בכמות התפוקה של הסירופ המתוק. התפוקה השנה הייתה ממוצעת ביחד לשנים האחרונות אך עלייה של 21% בביקוש בהשוואה לשנה שעברה הביאה לאספקה חסרה.

דוברת הארגון, הלן נורמנדין, סיפרה בריאיון לרשת בלומברג כי "במקרה שלנו המגפה עזרה, אנחנו רואים שאנשים מבשלים יותר בבית ומשתמשים ביותר מוצרים מייצור מקומי".

בעבר, עלה מאגר סירופ המייפל לכותרות כאשר בין 2011 ל-2012 נגנבו מהמאגר 3,000 טונות של סירופ, המוערך בשווי של 20 מיליון דולר קנדי, בשוד מסתורי שכונה "שוד המייפל הגדול".