נטל מתוק: הפיליפינים מנסים להיפטר מעודפי ענק של מנגו

החקלאים מעריכים כי העודף נגרם מהתופעה האקלימית "אל ניניו", שמעלה את טמפרטורת מי האוקיינוס. משרד החקלאות ישיק פסטיבל של הפרי בעיר הבירה וינסה להגביר את הייצוא: "יש לנו שבועיים"

מנגו
מנגו | צילום: GettyImages

הפיליפינים מתמודדים עם נטל מתוק במיוחד, וכבד במיוחד: עודף של שני מיליון קילוגרם מנגו שהצטבר באי לוזון. שר החקלאות, עמנואל פיניול, אמר כי מגדלי המנגו דיווחו על "גידול חריג" בקציר, מה שהם מייחסים לתופעה האקלימית "אל ניניו", שבה עולה טמפרטורת מי האוקיינוס השקט לפרק זמן של כמה חודשים. לדבריהם, השנה אל ניניו גרמה למזג אוויר חם ויבש באופן יוצא דופן.

לפי פיניול העודף גרם לצניחת מחירים מ-58 פסו ל-25 פסו בלבד לקילוגרם. לדבריו, יש לטפל בבעיה בדחיפות לפני שמחירי הפרי יוסיפו לרדת ויפגעו בחקלאים. "עלינו לעשות משהו בשבועיים הקרובים", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

תיעוד: יממה אחרי התאונה בערבה – נהג נרדם וכמעט מתנגש ברכב

זריף: "לא ייתכן שנתניהו יאיים עלינו בהשמדה ולא תהיה תגובה"

הנוסע הסמוי שניסה להסתנן לישראל יגורש בחזרה לטורקיה

עצי מנגו
עצי מנגו | צילום: GettyImages

במטרה להבטיח שהפרי לא יירקב משרד החקלאות השיק קמפיין שיווק, "מטרו מנגו", כדי לנסות ולהפיץ אותו ברחבי עיר הבירה, מטרו מנילה, במהלך חודש יוני. הפרי הטרי יימכר בטווח שבין 25 פסו ל-50 פסו לקילוגרם כדי לפתות קונים, אך זאת רק אם ייקנו את הפרי בתפזורות.

משרד החקלאות גם יקיים פסטיבל מנגו באמצע יוני במטרה לעודד דרישה לפרי, ואף השיק שיעורי בישול כדי ללמד אנשים מתכוני בישול למנגו. חלק מהחקלאים בלוזון החלו למסור את הפרי בחינם מחוץ לשערי החלקות שלהם, בשקים ששופעים בפרי.

עניין זר בפרי המוזל עוזר גם כן להקל על הנטל. יבואן פירות יפני התחייב לרכוש 100 אלף קילוגרם, אם כי זה עדיין משאיר 1.9 מיליון קילוגרם שיש לייצא. פיניול אמר כי הממשלה מקווה להגדיל את ייצוא המנגו היומי להונג קונג ולדובאי.