ארה"ב: שוחרר מהכלא לאחר 28 שנים בעקבות ראיית DNA חדשה

בית המשפט המחוזי של לוס אנג'לס אישר את שחרורו של חררדו קבנילס מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר במשך שנים בעוון פשע שלא ביצע. ראיות ה-DNA החדשות שנמצאו הביאו לבחינה מחדש של המקרה והוכיחו את חפותו

Annotation
ג'ררדו קבנילס יוצא לחופשי | צילום: מתוך טוויטר

חררדו קבנילס, שישב בכלא בקליפורניה שבארה"ב בגין אונס במשך 28 שנים, שוחרר אתמול (שלישי) בעקבות ראיות DNA שהוכיחו את חפותו באירוע - כך פורסם בסוכנות הידיעות AP. קבנילס הורשע באונס, שוד וחטיפה בשנת 1995 ומאז בילה את זמנו בבית הסוהר.

קבנילס הורשע בתקיפת זוג שישבו ברכב חונה בעיירה סאות' גייט שבקליפורניה ובשנת 1996 נכלא. הוא הודה שהיה אחד משני אנשים חמושים אשר ניגשו לזוג, הוציאו את הגבר בכוח מרכבם, הסיעו את האישה לבית נטוש ואנסו אותה.

הרשויות יידעו את הזוג שהותקף לגבי ההודאה באשמה של קבנילס, ואף זיהו אותו במסדר זיהוי, אך לאחר מכך הביעו ספקות וטענו שהופעל עליהם לחץ לזהות אותו כתוקף שלהם. פרויקט "The Innocence Project" הפועל בקליפורניה ייצג את קבנילס ומסר את הפרטים ל-AP.

בדיקת DNA ביתית
בדיקת DNA ביתית | צילום: חדשות 13

בעקבות גילוי ראיות ה-DNA, המקרה נבחן מחדש, ובשבוע שעבר שופט הפך את גזר הדין, מצא את קבנילס חף מפשע והורה על שחרורו מהכלא שבו ריצה את העונש. "אני מביע את התנצלותי העמוקה בפני מר קבנילס על עיוות הדין וכישלון מערכת המשפט הפלילית שלנו", אמר התובע המחוזי ג'ורג' גאסקון בהצהרה שנתן לאחר מכן.

בדיקות ה-DNA שנלקחו מערכת האונס שביצעה האישה הראו ששני אנשים שונים ביצעו את התקיפה, וכך הוכיחו את חפותו של קבנילס. "וידויי אשמה כוזבים הם אחד מהגורמים המובילים להרשעות שגויות", מסרה מנהלת פרויקט "The Innocence Project". "המשטרה מורשית לשקר לחשודים, כולל הבטחות לנהיגה בסולחנות במקרה והחשוד יודה באשמה".