מלזיה: הסולן התנשק עם הבסיסט והורד מהבמה - הפסטיבל בוטל

לאחר שביקר במהלך הופעה את חוקי המדינה המפלים את קהילת הלהט"ב, סולנה של הלהקה הבריטית "The 1975" ניגש אל הבסיסט ונישק אותו. כעבור זמן קצר הלהקה סיימה את המופע בטענה כי גורמים רשמיים הורו להם לרדת מהבמה, והממשלה המלזית ביטלה את היומיים הנותרים לאירוע. "עמדה שלא ניתן לערער עליה, נגד כל אדם ש​​ילעג או יסתור את החוקים המלזיים"

זמן צפייה: 00:23

פסטיבל מוזיקה במלזיה בוטל לאחר שסולנה של הלהקה הבריטית "The 1975", מאט הילי, נישק את חברו ללהקה על הבמה ובכך עבר על חוקי הלהט"ב במדינה  - כך דווח על ידי ה-CNN אמש (שבת).

התקרית התרחשה על במות הפסטיבל Good Vibes, שהתקיים בבירת מלזיה קואלה למפור ביום שישי האחרון. בעקבות המעשה של הילי, משרד התקשורת המלזי הורה לבטל את המשך האירוע, שאורכו כשלושה ימים. הסיבה לכך היא שהומוסקסואליות אינה חוקית במדינה, ועונשה הוא קנס ועד 20 שנות מאסר.

הנשיקה לא התרחשה באופן ספונטני. לפני שהילי ניגש אל הבסיסט רוס מקודנלד, הוא אמר לקהל: "אני לא רואה טעם להזמין את 1975 למדינה שלך, ואז להגיד לנו עם מי אנחנו יכולים לקיים יחסי מין". הוא הוסיף, כי הלהקה שקלה לבטל את ההופעה בשל האפליה, אך החליטה שלא לאכזב את המעריצים.

מאט הילי | צילום: מתוך טוויטר

פסטיבל Good Vibes אמר בהצהרה בעקבות התקרית: "אנו מצטערים מאוד להכריז כי ההופעות בפסטיבל Good Vibes 2023, שתוכננו להיום ומחר, בוטלו בעקבות ההתנהלות השנויה במחלוקת והערותיו של האמן הבריטי מאטי הילי מהלהקה The 1975".

"החלטה זו עומדת בהוראת הביטול המיידי שניתנה ידי משרד התקשורת והדיגיטל. המשרד הדגיש את עמדתו הבלתי מעורערת נגד כל אדם שיערער, ​​ילעג או יסתור את החוקים המלזיים", נכתב בהודעת הפסטיבל. "אנו מתנצלים בכנות בפני כל מחזיקי הכרטיסים, הספקים, נותני החסות והשותפים שלנו."

מעשיו של הילי עוררו מחלוקת ברשת, כאשר מספר מעריצים התלוננו שפעולות הלהקה יגרמו לדיכוי נוסף של הביטוי האמנותי במדינה, ויקשה על אמני מוזיקה להופיע במלזיה בעתיד. גם חברי הקהילה הלהט"בית במלזיה מתחו ביקורת על הילי, וחלקם אף כינו את הנשיקה "אקט פרפורמטיבי", והזהירו כי זו עלולה להוביל לאפליה נוספת.

זו לא הפעם הראשונה שהסולן של 1975 מעורר מחלוקת - הילי ספג ביקורת בתחילת השנה על כך שהצדיע במועל יד נאצי במהלך הופעה, כששר מילים ביקורתיות כלפי הזמר האנטישמי קניה ווסט. כמו כן, בשנת 2019 הילי נישק מעריץ במהלך קונצרט בדובאי, בניגוד לחוקי האזור.