זוכת פרס הנובל לשלום הצעירה ביותר - התחתנה עם בחיר ליבה

בגיל 24, מלאלה יוספזאי הפקיסטנית נישאה לבן זוגה, אסר מליק, בטקס מוסלמי בעיר בירמינגהם שבאנגליה. "זהו יום חשוב בחיי, קשרנו את גורלנו יחד לכל החיים"

מלאלה יוספזאי בטקס הנישואים המוסלמי
מלאלה יוספזאי בטקס הנישואים המוסלמי | צילום: רויטרס

מלאלה יוספזאי, פעילת זכויות הנשים הפקיסטנית וזוכת פרס הנובל לשלום הצעירה ביותר, התחתנה אתמול (שלישי) עם בן זוגה אסר מליק בעיר בירמינגהם שבאנגליה. "אסר ואני קשרנו את גורלנו יחד, לכל החיים", היא צייצה, ושיתפה כיצד השניים לקחו חלק בטקס מוסלמי עם המשפחה. "אנחנו נרגשים ללכת יחד למסע שלפנינו", הוסיפה.

מלאלה, כיום בת 24, הייתה בת 15 כשנרדפה על ידי הטליבאן בפקיסטן, משום שדיברה בעד זכותן של נשים לקבל חינוך. היא מצאה מקלט במערב מידלנדס שבמרכז אנגליה, לאחר שנורתה בראשה ב-2012. היא שרדה את התקיפה, במסגרתה לוחם עלה על אוטובוס בדרכה לבית ספרה בצפון-מערב עמק סוואט, ופתח באש. הוא פצע שניים מחבריה לבית הספר, וכן את מלאלה עצמה.

מלאלה יוספזאי בטקס הנישואים המוסלמי
מלאלה יוספזאי בטקס הנישואים המוסלמי | צילום: רויטרס

לאחר שהחלימה מפציעותיה, שהיו כמעט קטלניות בחומרתן, היא ומשפחתה עברו לברמינגהם - שלימים כינתה "בית שני". בגיל 17 בלבד, היא הפכה לאדם הצעיר ביותר שזכה בפרס נובל לשלום, המשיכה ללמוד באוניברסיטת אוקספורד והפכה לפעילת זכויות אדם מובילה.

מאז שסיימה את לימודיה, קראה מלאלה לתמיכה טובה יותר בפליטים אפגנים, חתמה על חוזה עם Apple TV+ להפקת סרטים דוקומנטריים והופיעה על שער מגזין ווג הבריטי - כל זאת תוך כדי המשכת עבודתה לשיפור גישתן של נשים לחינוך פורמלי.