מצביעי הימין הקיצוני בארה"ב - שנלחמים להשאיר את טראמפ בשלטון

שולי הימין האמריקני יעשו הכול כדי להשאיר את הנשיא המכהן בתפקידו, גם במחיר של קונספירציות מסוכנות ותיוגם של חצי מהמדינה כפדופילים. "הדמוקרטים מחרבנים ומשתינים על העם והמדינה שלהם"

זמן צפייה: 11:58

קבוצות קיצוניות בימין האמריקני שדוגלות בתיאוריות קונספירציה, הקימו תנועה בשם "קיו-אנון", שמאמינה שכל המפלגה הדמוקרטית וכמה גורמים הוליוודיים, התארגנו יחדיו במטרה לנהל רשת מחתרתית של פדופיליה וסחר בבני אדם למטרות מין. על אף שמדובר בקבוצת שוליים הזויה, היא לא זוכה לאף גינוי מצידו של דונלד טראמפ. אותה קבוצה, דווקא רואה בנשיא האמריקני צדיק יחיד שמנסה להנהיג ממשל שבעצם מתנגד ל"דיפ-סטייט", אותם דמוקרטים ופדופילים, ולדעתה הוא זה שיביא את הגאולה לאמריקה.

"אנחנו כרגע במצב של מלחמה בין לאומנות לגלובליזם", אמר ג'וני, תומך נלהב של טראמפ, בריאיון לחדשות 13. "הדמוקרטים תומכים בגלובליזציה, בכל מה שקורה מעבר לים, הם לא דואגים למה שקורה בבית", הוסיף. "הם פחות או יותר מחרבנים ומשתינים על העם והמדינה שלהם". אנשים כמותו הם לא תומכי מפלגות אלא תומכי טראמפ, ולכן מצביעים לו. תומך קונספירציות נוסף, ג'וני ניאון, מאמין אף הוא כי ה"דיפ-סטייט" מנהל את המדינה, וטוען כי "ישנם בוגדים רבים בממשל שלי - פדופילים שטניים שלא אכפת להם מחיי אדם אלא רק מכסף".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיום ראשון: כיתות א'-ד' ילמדו בקפסולות, א'-ב' בחצאי שבוע

"שדרוג משמעותי ליכולות האסטרטגיות": הפיצויים על מכירת ה-F-35

המדינה מודה: כ-7,000 בחורי ישיבה שחזרו ללמוד באישור – נדבקו

אירוע של תנועת ''קיו-אנון'' בארצות הברית
אירוע של תנועת ''קיו-אנון'' בארצות הברית | צילום: חדשות 13

מנגד, יש בימין האמריקני גם אגף שנחשב הרבה יותר מיינסטרימי, שכולל אזרחים שמזדהים עם "הערכים הדרום האמריקניים". אחד מהם הוא מריון למברט, תושב פלורידה המחזיק בתואר המפוקפק כאחראי להצבת דגל הקונפדרציה הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית - דגל המייצג את המאבק למען העבדות. גם הוא תומך נלהב של טראמפ: "הוא הנשיא הראשון שלנו שהוא אינו פוליטיקאי, הוא מתנגד לדיפ-סטייט". גם חבריו תומכים בדגל של הקונפדרציה, למרות שרבים רואים בו כסמל הדיכוי והשעבוד. "זאת ההיסטוריה כפי שהיא אירעה. אנחנו ניצבים מאחורי אבותינו ואי אפשר לשכוח את הדברים שהם נלחמו למענם", אמר אלברט פינטין, חבר בארגון "בני הווטרנים" של הקונפדרציה.

עם כל זאת, בשבוע הבא נדע איזו אמריקה ניצחה: אמריקה הלבנה של טראמפ, או אמריקה של ניו יורק וסן פרנסיסקו, הרבגונית והרב-גזעית. אם טראמפ יפסיד, רבים יאמרו שזה בגלל שהוא לא רצה ולא ידע לדחות בלשון חריפה את השוליים שממשיכים להניף את דגלי הקונפדרציה ולהבדיל, לקדם קונספירציות שמציגות חצי מהמדינה כבוגדים ופדופילים. זו לא אמריקה אחת שהולכת לבחירות, אלא לפחות שתיים ולא משנה מה תהיה התוצאה, הדרך להחלמה לאומית עוד רחוקה, אם זו בכלל יכולה להתרחש.