שרשרת אירועים חריגים בספרד: לפחות 6 מעטפות נפץ נשלחו למוסדות מדיניים וביטחוניים

משרד הפנים במדינה הודיע כי מכתב ממולכד "המכיל חומר פירוטכני" נשלח בשבוע שעבר לראש הממשלה. משרד הפנים הדגיש כי המכתב שנשלח לרה"מ "דומה" לזה שנשלח אמש לשגרירות האוקראינית במדינה שהוביל לפציעתו של איש השגרירות. מכנה המשותף ליעדי המכתבים הוא שכולם נמצאים בקשר עם ממשלת אוקראינה והם מספקים לה סיוע

אנשי כוחות הביטחון של ספרד מחוץ לשגרירות האוקראינית במדינה
אנשי כוחות הביטחון של ספרד מחוץ לשגרירות האוקראינית במדינה | צילום: רויטרס

שרשרת אירועים חריגים בספרד: משרד הפנים במדינה הודיע היום (חמישי) כי מכתב נפץ "המכיל חומר פירוטכני" נשלח בשבוע שעבר לראש הממשלה הספרדי פדרו סנצ'ס. משרד הפנים הדגיש כי המכתב שנשלח לרה"מ "דומה" לזה שנשלח אמש לשגרירות האוקראינית במדינה. בתגובה לאירועים המשונים, המשטרה המקומית פתחה בחקירה וגם - תגברה את האבטחה סביב מבנים ציבוריים ודיפלומטים.

כאמור, המכתב שנשלח לשגרירות האוקראינית במדריד, שהיה מיועד לשגריר, נפתח אתמול על ידי אחד מאנשי הביטחון בשגרירות, שנפצע באופן קל בידו והוא נאלץ להתפנות לבית החולים על מנת לקבל טיפול רפואי. לא זו בלבד, בספרד הודיעו היום כי עד כה איתרו לפחות 6 מכתבי נפץ שנשלחו לגורמים ומוסדות מדיניים-ביטחוניים בספרד, שהמכנה המשותף ביניהם הוא שכולם נמצאים בקשר כזה או אחר עם ממשלת אוקראינה והם מספקים לה סיוע צבאי ומדיני למלחמתה באוקראינה.

מלבד הפיצוץ בשגרירות האוקראינית, יתר המכתבים לא התפוצצו ולא גרמו לנזקים, אם כי בספרד חוששים שישנם מכתבים נוספים שטרם התגלו, והם עלולים להתפוצץ ולגרום לנזק של ממש. אותם מכתבים נשלחו בין היתר לשגרירות האמריקנית במדריד, מטה משרד ההגנה הספרדי - מכתב שיועד לשר ההגנה, לבסיס חיל האוויר בטורחון דה ארדוז (פרברי מדריד), חברה לייצור נשקים מהעיר סרגוסה (צפון ספרד) ועוד.

המכתב שנשלח לשגרירות האוקראינית
המכתב שנשלח לשגרירות האוקראינית | צילום: רויטרס

המשטרה המקומית תגברה את האבטחה סביב מטה משרד ההגנה
המשטרה המקומית תגברה את האבטחה סביב מטה משרד ההגנה | צילום: רויטרס

בכירה בממשלת אראגון, 1 מ-17 ה"קהילות האוטונומיות" של ספרד שבירתה סרגוסה, אמרה כי כתובת השולח של המכתבים שנשלחו אל רה"מ והשגרירות האוקראינית זהה. עוד היא הוסיפה כי חומר הנפץ שנשלח לחברת הנשק בסרגוסה - מקורו באוקראינה. הרשויות במדינה חושדות שגם המטען שנשלח לשגרירות האוקראינית - הגיע מאוקראינה.

לפי הדיווחים בספרד, חברת הנשק מסרגוסה מייצרת רכיבים למערכת נשק שספרד מייצאת לאוקראינה, כחלק מהסיוע שהיא מעניקה למדינה. באוקראינה סבורים כי רוסיה היא זו שעומדת מאחורי שליחת מכתבי הנפץ. "מי שעומד מאחורי הפיצוץ הזה לא יצליח להפחיד אותנו, או להפסיק את עבודתם של הדיפלומטים האוקראינים שפועלים לחזק את אוקראינה כדי שתוכל להתמודד עם התוקפנות הרוסית", אמר דוברו של שר החוץ האוקראיני.