האליבי של החשוד בחטיפת מדלן מקאן: "קיימתי יחסי מין ונסעתי לשדה התעופה"

כריסטיאן ברוקנר, עבריין גרמני שהוכרז לאחרונה כחשוד הרשמי בחטיפה, טוען כי בזמן היעלמותה של הילדה בפורטוגל, הוא קיים יחסי מין ברכבו הרחק מהכפר שבו שהתה מדלן יחד עם משפחתה. התובע: "עד כה לא הועברה מצדו אף הוכחה לכך"

כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן

החשוד הרשמי בהיעלמותה של הילדה מדלן מקאן בפורטוגל לפני 15 שנה, כריסטיאן ברוקנר, טען כי יש לו אליבי וכי בעת החטיפה הוא לקח אישה שהכיר לשדה תעופה במקום אחר - כך דווח היום (שני) ברשת "סקיי ניוז" הבריטית.

לטענתו של ברוקנר בן ה-45, בעת חטיפתה הוא כלל לא היה באזור, אלא לקח אישה שהכיר לשדה תעופה בעיר פארו בפורטוגל - ולכן יש לו אליבי.  בנוסף, הוא טען שקיים יחסי מין במכוניתו עם האישה, הרחק ממוקד החטיפה.

לפי גרסתו של החשוד, האישה נעצרה בשדה התעופה באותו היום כשהיה עליה ספריי גז מדמיע וכי יש לרשויות הוכחות לכך. התובע הגרמני בתיק החקירה, הנס כריסטיאן וולטרס העריך כי "אם לברוקנר יש הוכחה שתזכה אותו מאשמה – הוא ישתף אותה עימנו, אם כי עד כה לא הועברה מצדו אף הוכחה לכך".

מדלן מקאן
מדלן מקאן | צילום: רויטרס

כזכור, ברוקנר הוכרז כחשוד לפני כשבועיים, על ידי המשטרה בפורטוגל ובגרמניה, שם הוא מרצה עונש מאסר בגין עבירות סמים בגרמניה ואונס של אישה בת 72. שמו של ברוקנר נקשר בעבר לארבעה מקרי רצח אחרים של ילדים ברחבי אירופה מאז 1996, והוכרז ביוני 2020 על ידי התביעה בגרמניה כחשוד בחטיפתה של מדלן מקאן.

בחודש שעבר הוא הוכר כך גם על-ידי התביעה בפורטוגל. ברוקנר התעקש כי הוא לא היה באזור פראיה דה-לוז שבפורטוגל - משם נחטפה מדלן בעת שהייתה עם משפחתה בחופשה, אם כי כעת הוא טוען כי בידיו הוכחות לכך. המשטרה בפורטוגל, לעומת זאת, טענה כי יש בידה את איכון הטלפון שלו, לפיו הוא היה באזור אתר הנופש כשעה לפני החטיפה.

מדלן מקאן, שהייתה כמעט בת 4 באותה עת, נעלמה במהלך חופשה משפחתית בפראיה דה-לוז שבפורטוגל בשנת 2007. היא מעולם לא נמצאה והחוקרים מאמינים שהיא נחטפה מדירת הנופש שבה שהתה המשפחה באתר הנופש באלגרבה, פורטוגל.