לקראת הפגישה עם פוטין: הנשיא מקרון מקווה ל"פיתרון היסטורי" למשבר באירופה

ברקע המשך ההסלמה במזרח אירופה והאגרסיה הרוסית באוקראינה, הנשיא הצרפתי שעתיד לבקר למחרת בקייב, ייפגש עם פוטין במוסקבה בניסיון למנוע מלחמה באירופה - זאת בצל הדיווחים האמריקנים כי פלישה רוסית היא בלתי נמנעת ותקרה בקרוב מאוד

עמנואל מקרון נשיא צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

על רקע המשך ההסלמה במזרח אירופה והאגרסיה הרוסית באוקראינה, נשיא צרפת עמנואל מקרון עתיד לבקר מחר (שני) בקייב לפגישה עם פוטין במוסקבה, בניסיון למנוע מלחמה באירופה. זאת, בצל הדיווחים האמריקנים כי פלישה רוסית היא בלתי נמנעת ותקרה בקרוב מאוד.

הנשיא הצרפתי ינחת במוסקבה עוד היום, ועוד לפני כן הספיק למסור כי הוא מקווה ל"פיתרון היסטורי" למשבר במזרח אירופה, לאחר מאמץ דיפלומטי רב שנעשה בנושא - אשר כלל בין היתר שיחות עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסוף השבוע ושלוש שיחות טלפון עם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה.

רוסיה ממשיכה להכחיש את תכנונה לפלוש לאוקראינה, אך עשרות אלפי חיילים כבר ניצבים ליד גבולותיה - מה שגרם לארה"ב לשלוח כ-3,000 חיילים לחיזוק האגף המזרחי של נאט"ו בפולין וברומניה. במקביל, הבית הלבן מאמין שמוסקבה אספה לפחות 70% מכוח הלחימה שנדרש לה, כדי לאפשר מבצע צבאי גדול עד אמצע פברואר.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר אתמול כי פלישה עלולה להתרחש "כבר מחר". עם זאת, מקרון הצהיר אתמול כי המטרה של רוסיה היא לא אוקראינה, אלא "הבהרת הכללים מול נאט"ו והאיחוד האירופי".