מקרון: "מתכנן להוריד באופן משמעותי את שיעור המסים"

נשיא צרפת התייחס למחאת "האפודים הצהובים" במסיבת עיתונאים, שבה הודיע על שינוי במדיניות הכלכלית, למרות שלדבריו הוא "משוכנע שפעלנו נכון בשנתיים האחרונות"

נשיא צרפת, עמנואל מקרון
נשיא צרפת, עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס היום (חמישי) לרפורמות שהנהיגה הממשלה תחתיו ולמחאות סביבן, ואמר: "אני שואל את עצמי אם אנחנו צריכים להפסיק את כל מה שעשינו במהלך השנתיים האחרונות, אם עשינו טעות. אני חושב שההפך הוא הנכון". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים שערך בעקבות מחאת האפודים הצהובים המתמשכת במדינה.

"אנחנו חיים במדינה שמחלוקות בה מתבטאות בלהט", הוסיף מקרון בהתייחס למחאות, "אני משוכנע לחלוטין שצדקנו כשלא ויתרנו בשנתיים הראשונות על נושאים שעדיין עומדים בלב הפרוייקטים של המדינה".

כמו כן, מקרון ציין שהוא רוצה להנמיך משמעותית את מס ההכנסה כדי להקל את הנטל על מעמד הביניים: "עובדים שמשלמים מס הכנסה תרמו רבות בעשורים האחרונים. אני לא רוצה שהמס יעלה, אני רוצה להנמיך אותו משמעותית".

נשיא צרפת מקרון בעצרת הכללית של האו"ם 2018
נשיא צרפת מקרון בעצרת הכללית של האו"ם 2018 | צילום: חדשות עשר

בסוגיית המהגרים טען מקרון שיש להשיג הגנה טובה יותר בגבולות - ברמה הארצית וגם ברמה היבשתית. לדבריו, "שינויים צריכים להיעשות" באזור המדינות השותפות לאמנת שנגן - הסכם בין 29 מדינות אירופה בדבר מדיניות ההגירה ליבשת. הוא הוסיף כי "יש לעשות את השינויים הללו גם אם הם יובילו לצמצום היקף האמנה או להפחתה של המדינות החברות בה. כדי להיות פתוחים, אנחנו צריכים גבולות. כדי לקבל מישהו, צריך בית, לכן אתה צריך גבולות".

"לא אכפת לי מהבחירות הבאות", טען מקרון כשנשאל האם יתמודד בבחירות 2020, "מה שאני באמת רוצה זה שהקדנציה הזו תהיה מוצלחת. אני לוקח אחריות מלאה על הצורך לקבל החלטות לא פופולריות".