אחרי 53 שנים: רוצחת מהכת של צ'ארלס מנסון שוחררה מהכלא

לזלי ואן האוטן הייתה בת 19 כשלקחה חלק ברצח של בעל מכולת עשיר ואשתו בביתם בלוס אנג'לס בשנת 1969, בניסיון להצית מלחמת גזע כחלק ממעשי הזוועה של הכת שנודעה בכינוי "משפחת מנסון". אחרי יותר מיובל שנים מאחורי סורג ובריח היא שוחררה, ולדברי עורך דינה היא נמצאת כעת במתקן מגורים לאסירים משוחררים תחת פיקוח

זמן צפייה: 02:31

לזלי ואן האוטן, שהייתה חברה בכת של הרוצח הנודע צ'רלס מנסון, שוחררה מהכלא אמש (שלישי), שם ישבה 53 שנים על תפקידה ברצח אכזרי של זוג. לדברי עורך דינה, ואן האוטן שוחררה על תנאי, והיא נמצאת כעת ב"מתקן מגורים" המיועד לאסירים משוחררים, ונמצאת בפיקוח.

ואן האוטן הייתה בת 19 בזמן הרציחות של לנו לה-ביאנקה, בעל מכולת עשיר, ואשתו, רוזמרי לה-ביאנקה, בביתם בלוס אנג'לס. בני הזוג נדקרו למוות, והמילה "מלחמה" נחרטה על בטנו של האיש.

חברות בכת של צ'ארלס מנסון בבית המשפט | צילום: מתוך טוויטר

בראיון שהעניקה לרשת ה-CNN ב-1994, אמרה ואן האוטן כי היא וחברת כת נוספת לקחו את רוזמרי לה-ביאנקה לחדר שינה ושמעו את "קולות הגסיסה הגרוניים והנוראיים של של מר לביאנקה מהחדר השני". היא הוסיפה כי "האישה החלה לקרוא בשמו, לדבר אליו. באותו רגע, לרגע קצר, הבנתי - אלה אנשים שאוהבים אחד את השני".

מנסון לא ביצע את ההרג בעצמו, אלא ציווה על חסידיו לעשות זאת, ולזלי ואן האוטן סיפרה כי חסיד של מנסון אחר שהיה באירוע "הגיש לי סכין ואמר לי 'עשי זאת', כי מנסון אמר לו לוודא שכולנו 'נלכלך את הידיים'. אז דקרתי את גברת לה-ביאנקה בגב התחתון 16 פעמים". בדיוני וועדת השחרור שלה, ואן האוטן הביעה חרטה על תפקידה ברציחות והמעורבות עם מנסון, ואף הודתה כי נתנה לו להשתלט על "החשיבה החופשית" שלה.

הרוצח צ'רלס מנסון בבית הכלא | צילום: רויטרס

צ'ארלס מנסון, שנחשב לאחד ממנהיגי הכת הידועים ביותר באמריקה, הנחה את חסידי הכת "משפחת מנסון" לבצע תשעה רציחות וקיווה שהרציחות יתחילו מלחמת גזע, אותה כינה "Helter Skelter", על שם השיר המפורסם של הביטלס. במסגרת האירועים האלו, נרצחה אשתו של הבמאי היהודי הנודע רומן פולנסקי, השחקנית שרון טייט. מנסון מת בכלא ב-2017.