אלפי שוטרים וחשש מעימותים: דריכות בארה"ב לקראת משפט טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר, שנחת כבר הערב במיאמי שבפלורידה, יתייצב לראשונה בהיסטוריה בבית משפט פדרלי להקראת האישום נגדו בפרשת המסמכים המסווגים. הוא קרא לתומכיו להפגין, וטען: "רודפים אותי, אני חף מפשע". הרשויות נערכות להגעת אלפים

זמן צפייה: 01:43

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יתייצב כבר מחר (שלישי) בבית המשפט בפלורידה להקראת האישומים נגדו בפרשת המסמכים המסווגים. בינתיים, מטוסו נחת הערב במיאמי - והמשטרה נערכת להגעתם של אלפים מתומכיו לאזור בית המשפט. ביממה האחרונה הגבירו הרשויות במיאמי את ההיערכות לקראת הגעת הנשיא לשעבר, ובין היתר ניטרו איומים מקוונים שנפוצו ברשת, ופרסומים על התקהלויות פוטנציאליות של פעילי הימין הקיצוני. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה נשיא לשעבר עומד בפני אישומים פדרליים. טראמפ טוען כי הוא "חף מפשע".

Whatsapp Image 2023 06 12 At 0
עצרת תמיכה בטראמפ במיאמי - המפגינה לובשת חולצה שעליה נכתב ''ציד מכשפות'' | צילום: רויטרס

אמש קרא טראמפ לתומכיו לצאת ולהפגין בריאיון רדיופוני שערך עם יועץ התקשורת הוותיק רוג'ר סטון, שסייע לגייס את תנועת המחאה שמשכה אלפים למתקפה על הקפיטול בינואר 2021. על הכוונת של משטרת מיאמי נמצא, בין היתר, ארגון הימין הקיצוני "הנערים הגאים" (Proud Boys), שחלק ממנהיגיו הואשמו בקשירת קשר והסתה למרד בעקבות אירועי הקפיטול. אירוע נפיץ נוסף הוא "עצרת הנפת הדגל", שצפויה להתקיים מחוץ לאתר הגולף הפרטי של טראמפ במיאמי.

Whatsapp Image 2023 06 12 At 0
מפגינה בעצרת תמיכה בטראמפ במיאמי | צילום: רויטרס

באוגוסט אשתקד פשטו אנשי הבולשת הפדרלית על אחוזתו של הנשיא לשעבר בפלורידה, ואספו עשרות מסמכים מסווגים שהחזיק טראמפ בעת כהונתו, שחלקם אף הוסתרו בשירותים.

המסמכים בשירותים של טראמפ
המסמכים בחדר השירותים של טראמפ

נשיאי ארה"ב חייבים להעביר את כל המסמכים והמיילים שלהם לארכיון הלאומי, ומשרד המשפטים האמריקני בוחן האם טראמפ טיפל בצורה לא נכונה ברישומים על ידי העברתם מהבית הלבן לאחוזתו, לאחר שעזב את תפקידו בינואר 2021.

טראמפ יוצא מ''מגדלי טראמפ'' אל בית המשפט במנהטן
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

שלושה מהמסמכים שנתפסו סומנו כ"מסווגים", 17 כ"סודיים", שבעה סומנו כ"סודי בהחלט", 43 תיקיות ריקות "סודיות" ו-28 תיקיות ריקות שכותרתן "החזר למזכיר הצוות /לעוזר הצבאי". בסך הכול נלקחו על-ידי ה-FBI יותר מ-11 אלף מסמכים ממשלתיים.