אסון בנפאל: מטוס נוסעים התרסק - 72 בני אדם נספו

המטוס של חברת יטי אירליינס המריא מקטמנדו והתרסק 20 דקות לאחר ההמראה, כשבו 72 נוסעים ואנשי צוות. פעולות ההצלה באזור הופסקו בעקבות שריפה שפרצה בזירת ההתרסקות, והסיבה למקרה טרם התבררה

זמן צפייה: 02:38

מטוס של חברת התעופה הנפאלית יטי אירליינס התרסק היום (ראשון) כשבו 72 נוסעים. על פי כלי התקשורת במדינה, טרם אותרו ניצולים. המטוס מסוג ART 72 התרסק בשטח שבין שדה התעופה הישן לשדה התעופה החדש הממוקם במערב המדינה. בין הנוסעים נכחו ארבעה אנשי צוות.

לפי שעה, פעולות ההצלה בזירה הופסקו בעקבות שריפה שפרצה באזור ההתרסקות. ראש ממשלת נפאל פושפה כמאל דהאל כינס ישיבת קבינט מיוחד לאחר האסון. על פי הרשויות, המטוס היה קרוב לנחיתה בנמל התעופה בפוקרה, טרם התרסק על גדות נהר הסתי. ההתרסקות התרחשה כ-20 דקות לאחר ההמראה, מה שמבציע על כך שהוא היה בתהליך נחיתה, מכיוון שהטיסה בין שני היעדים אורכה כ-25 דקות.

"אנחנו לא יודעים כרגע האם יש ניצולים", אמר דובר חברת התעופה. על פי גורם מקומי המטוס עלה באש, וצוותי ההצלה ניסו לכבות אותו. הסיבה הרשמית להתרסקות טרם התבררה.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי על פי נתונים ראשוניים, לא ידוע על נפגעים ישראלים בשלב זה בהתרסקות המטוס. נציגות ישראל בנפאל יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל ממשיכים לעקוב אחר הדיווחים מהאיזור.