אישה נעדרת 20 יום, בעלה חיפש בגוגל "10 דרכים להיפטר מגופה"

פרשת רצח מסעירה את ארה"ב: בריאן וולש, בן 47, נאשם בהתעללות, הכאה, רצח אשתו והעלמת גופתה. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו. במהלך המשפט הציגה התביעה ראיות מטרידות: וולש ביצע עשרות חיפושים בגוגל לגבי איך להעלים ראיות, איך לבתר גופה, איך לנקות דם מרצפת עץ ועוד

בריאן וולש, מואשם ברצח אשתו
"עשרות חיפושים מטרידים בגוגל". בריאן וולש, מואשם ברצח אשתו | צילום: רויטרס

פרשת העילמותה של אישה אמריקאית בשם אנה וולש ממשיכה לטלטל את ארצות הברית, כאשר הערב (חמישי) מתפרסם כי בעלה, בריאן וולש, בן 47, שמואשם כי רצח אותה, חיפש בגוגל שיטות להיפטר מגופה באותו ערב שבו טען כי ראה אותה לאחרונה. עוד נמצאו בתוצאות החיפוש של הבעל הנאשם "איך להפסיק תהליך ריקבון של גופה".

אתמול, במהלך דיון בביהמ"ש במסצ'וסטס, מקום מגורם של השניים, הבעל הנאשם לא הראה כמעט רגש, כך לפי דיווחים בערוצי החדשות, ועורך דינו נשא הצהרה ארוכה וטען כי "התקשורת כבר העמידה אותו לדין והאשימה אותו".

אנה וולש, על פי החשד נרצחה על ידי בעלה
אנה וולש, על פי החשד נרצחה על ידי בעלה | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של אנה וולש

וולש מואשם בתעללות והכאת אשתו, ברצח ובהעלמת גופתה, לאחר שנראתה לאחרונה בערב השנה החדשה לפני כמעט שלושה שבועות וטרם נמצאה. החיפושים אחר אנה וולש הנעדרת נמשכים, אך ההנחה כי היא מתה. וולש טוען לחפותו בבית המשפט.

התביעה המחוזית במסצ'וסטס חשפה היום כי ב-27 בדצמבר חיפש הנאשם בגוגל "מה המדינה הטובה ביותר לגבר גרוש", אך הוסיפה כי "במקום להתגרש אנחנו מאמינים כי בריאן וולש ביתר את גופתה של אנה אשתו והשליך את החלקים".

אנה וולש עם בעלה, שעל פי החשד רצח אותה
אנה וולש עם בעלה, שעל פי החשד רצח אותה | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של אנה וולש

בבוקר 1 בינואר, שעות לפני הזמן המקורי שבו אמר וולש לחוקרים שאשתו עזבה את הבית כדי לעלות על טיסה לוושינגטון הבירה, ביצע הנאשם עשרות חיפושים "מטרידים", כך לפי התביעה, במכשיר האייפוד של בנם, בין היתר שאל גם "כמה זמן לפני שגופה מתחילה להסריח", "איך לעטוף גופה", "כמה זמן דנ"א נשאר", "האם אפשר לזהות חלקי גופה", "איך לנקות דם מרצפת עץ", "האם כדאי לזרוק בגדים מזירת הפשע או לשטוף אותם" ועוד עשרות חיפושים בסגנון.

באותו יום, כך על פי התביעה, קנה וולש שלושה שטיחים ביתיים בחנות כלי בית, כמו גם חומרי ניקוי, סרט הדבקה, ברזנט, חליפת מגן וגרזן. יום למחרת חיפש גם, בין היתר, "האם אפשר להאשים מישהו ברצח ללא גופה" ו-"האם אפשר לזהות גופה עם שיניים שבורות".

ב-4 בינואר, היום שבו המעסיק של אנה וולש הודיע כי היא לא באה לעבודה מספר ימים, המשטרה הגיעה לביתו של הנאשם ומצאה יריעת פלסטיק על מושבי הרכב שלו. מספר ימים לאחר מכן יריעת הפלסטיק נעלמה, ושטיחי הרכב הוחלפו.