הלחץ נותן את אותותיו: פוטין פיטר גנרל אחרי 16 ימים

בצבא אוקראינה טוענים כי נשיא רוסיה פיטר את מפקד הכוח שלו במזרח אוקראינה לאור שורת הכישלונות מול ההצלחה האוקראינית. מדובר בגנרל שבעבר פיקד על כוחות רוסיים בסוריה

הגנרל הרוסי רומן ברדניקוב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיטר את הגנרל הרוסי הבכיר רומן ברדניקוב לאחר שורת ההפסדים של הכוח שעליו פיקד באוקראינה. כך נטען היום (שני) על ידי משרד ההגנה האוקראיני.

ברדניקוב, שפיקד בעבר על הכוחות הרוסיים בסוריה וכונה "הקצב מסוריה", נכנס לתפקידו לפני 16 ימים בלבד, והוא יוחלף על ידי קצין בשם אלכסנדר לפין. בנוסף, פוטרו מפקדים נוספים שפיקדו על הכוח הרוסי באזור מזרח אוקראינה.

דגל אוקראינה שוב מתנוסס באזור חרקוב
דגל אוקראינה שוב מתנוסס באזור חרקוב | צילום: רויטרס

לפי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, הצבא הרוסי נאלץ לסגת מאזורים רבים במזרח אוקראינה לאחר מתקפת הנגד של צבאו של הנשיא ולדימיר זלנסקי. לפי הדיווחים, החיילים הרוסים נאלצו לנטוש טנקים, נשק, אספקה וציוד תוך כדי שהם בורחים מהעמדות.

בשבת הודיע זלנסקי כי צבאו הצליח להשתלט על כ-30 יישובים באזור חרקוב וחרסון שבצפון מזרח המדינה. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח אתמול כי מתקפת הנגד שהכריזה אוקראינה לפני כשבוע וחצי נועדה להטעות את הרוסים כך שהם יתמקדו בדרום במקום באזור המזרח, שכעת האוקראינים כבשו מחדש שטח של יותר מ-3,000 קמ"ר מאז תחילת חודש ספטמבר.