מהומות בברזיל: תומכי בולסונארו ניסו לפרוץ למפקדת המשטרה

עימותים בין קבוצות ימין-קיצוני לכוחות הביטחון נרשמו בברזיליה הבירה, כאשר כלי רכב הוצתו ורוססו בגז מדמיע לאחר שניסו להיכנס בכוח לבניין המשטרה הפדרלית. "זהו ניסיון לבצע הפיכה"

מהומות בברזיל
מהומות בברזיל | צילום: רויטרס

מהומות פרצו היום (שלישי) בררזיליה, בירת ברזיל, לאחר שכמה תומכים של הנשיא היוצא בולסונארו הציתו רכבים ואטובוסים, ועל פי דיווחים ניסו לפרוץ למטה המשטרה הארצית בניסיון ליצור מהומה "בסגנון ה-6 בינואר", בהתכוון לפשיטה על הקפיטול בידי תומכי טראמפ ב-2021.

בדומה ל-6 בינואר בוושינגטון הבירה, המהומות בברזיל פרצו לאחר שניצחונו של לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה אושר בבית הנבחרים במדינה. דה סילבה ניצח את בולסונארו ונבחר לנשיא לאחר שני סבבי בחירות דרמטיים שהתרחשו באוקטובר השנה.

שעות ספורות לאחר האישור בבית הנבחרים, אחד מתומכיו של בולסונארו נעצר בעיר הבירה בחשד שניסה להצית מהומה שתמנע מלולה הנבחר לעמוד להשבעה לנשיאות ב-1 בינואר, בעוד שבועות ספורים. לאחר שנעצר, קבוצה של "רדיקליים" כך על פי העיתון הבריטי "הגרדיאן", החלו להצית כלי רכב ולירות בנשק חם בלב העיר ברזיליה.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, עדי ראייה דיווחו על עימותים בין תומכי בולסונארו לבושים חולצות צהובות לבין כוחות ביטחון מחוץ לבניין המפקדה של המשטרה הפדרלית. הכוחות השתמשו ברימוני הלם וגז מדמיע על מנת לפזר את הפורעים.

ימין שמרני או שמאל סוציאליסטי? בולסונארו או דה סילבה? לקראת הבחירות בברזיל
ימין שמרני או שמאל סוציאליסטי? בולסונארו או דה סילבה | צילום: רויטרס

פרשן פוליטי בשם תומס טראומן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תומכי בולסונארו הפכו מתנועת ימין-קיצוני פופולרית, לתא טרור. זהו ניסיון להפוך את השלטון". כעת, החשש המרכזי ברשויות הבריזלאיות, הוא שהפרעות, שדוכאו לעת עתה, יוצתו מחדש בעצרת ההשבעה של לולה, אליה יגיעו מאות אלפי אנשים מכל רחבי המדינה.