"אייקון צרפתי": פירמידת הזכוכית בלובר חוגגת 30 שנות מחלוקת

המיצג, שעורר סערה רבה בשל בנייתו המודרנית במוזיאון העתיק והמפורסם, נחשב לאחד מסימני ההיכר של פריז. "הוא מעניין ויפה. זה המרכז של העיר בעיניי"

פירמידת הזכוכית בלובר
פירמידת הזכוכית בלובר | צילום: החדשות 13

מזל טוב: פירמידת הזכוכית המפורסמת בלובר שבפריז, המיצג המודרני שניצב בין המבנים העתיקים שבמוזיאון, חוגג היום (שישי) 30 שנים לחניכתו על ידי הנשיא דאז פרנסואה מיטרן, במארס 1989, במסגרת חגיגות 200 שנה למהפכה הצרפתית.

הפירמידה נחשבת לאחד הסמלים של עיר האורות, לצד מגדל אייפל ושער הניצחון. היא ניצבת כאמור בלב המוזיאון הגדול בעולם, אליו הגיעו יותר מ-10 מיליון תיירים אשתקד. "היא הפכה לסמל, למרות שעוררה מחלוקת רבה בזמנו", אמרה לחדשות 13 סיביל, מתנדבת במוזיאון. "זה היה מבנה מודרני בהשוואה ללובר -  שזה מבנה ישן מאוד".

דוברת הלובר ברקע פירמידת הזכוכית
דוברת הלובר ברקע פירמידת הזכוכית | צילום: החדשות 13

תיירים רבים, כאמור, מגיעים כדי לחזות בפירמידה. "באנו להצטלם, זה אייקון צרפתי, כי זה מעניין ויפה. פשוט כל הגנים שמובילים לכאן הם מאוד יפים, וזה המרכז של העיר בעיניי", סיפרו לחדשות 13 שני אוזנה ומורן אייש, תיירות ישראליות שהגיעו למקום.

במסגרת החגיגות ל-30 השנה להצבת הפירמידה יתקיימו 30 אירועים, ובהם ריקודים סביב הפירמידה, תערוכות, ואפילו מרוץ האופניים הטור דה פראנס יחלוף במקום ביולי - לכבוד המבנה המפורסם.