חי על קטשופ ומי גשם: אדם חולץ לאחר 3 שבועות שהיה אבוד בים

אלביס פרנדואה, אזרח דומיניקה, אבד בים על סירת המפרש שלו ושרד 24 ימים לאחר שאכל רק קטשופ, אבקת שום וקוביות תבלינים שהיו ברשותו. הוא אותת בעזרת מראה למטוס שעבר מעליו ולבוסף חולץ על ידי חיל הים הקולומביאני

זמן צפייה: 01:24

חיל הים הקולומביאני הודיע היום (שבת) כי במהלך השבוע חולץ אזרח דומיניקני לאחר שהיה אבוד בים הקאריבי במשך 24 ימים על סירת מפרש. אלביס פרנסואה בן ה-47 סיפר כי כל המזון שהיה ברשותו בתקופה הזאת היה בקבוק קטשופ, אבקת שום וקוביות תבלינים.

פרנסואה סיפר כי הוא נסחף לים על גבי הסירה שלו כאשר ביצע תיקונים לחופי האי סן מרטין שבאיי האנטילים ההולנדיים בים הקאריבי, שם הוא גר. הוא כתב את המילה "הצילו" באנגלית על גוף הסירה שלו וקיווה שמישהו יראה אותו ויעזור לו.

Hofdww
אלביס פרנסואה שחולץ לאחד שהיה אבוד בים | צילום: רויטרס

"בנקודה מסוימת איבדתי תקווה", סיפר המחולץ, "וחשבתי הרבה על המשפחה שלי. אבל אני מודה למשמר החופים, בלעדיהם לא הייתי מספר את הסיפור הזה". הסירה האבודה זוהתה כ-200 קילומטרים מצפון לחופי קולומביה ביום רביעי האחרון. פרנסואה נלקח לעיר הנמל קרטחנה על ידי ספינת משא.

"קראתי לחברים שלי, הם ניסו ליצור איתי קשר אבל לא הייתה קליטה. לא היה לי מה לעשות מלבד לשבת ולחכות". הוא אסף מי גשם בעזרת חתיכת בד שהייתה ברשותו. גורמים רשמיים אמרו שהוא נמצא כשבריאותו תקינה אך הוא איבד הרבה ממשקל גופו.

Rduvod
סירתו של פרנסואה כפי שזוהתה בידי חיל הים הקולומביאני | צילום: רויטרס

עוד סיפר פרנסואה כי הוא הקפיד להוציא מים מהסירה כדי שהיא לא תשקע ואף ניסה להדליק אש בשלב מסוים כדי להזעיק עזרה - אך נכשל. לבסוף, הוא סימן למטוס שעבר מעליו בעזרת מראה. הוא עבר בדיקת רפואיות ויוחזר למדינתו.