"רודף אחרי השמש": הנווד שביקר ב-150 מדינות - כובש יעד חדש

פלג כהן, המוכר בשם "לונלי פלג", מטייל בעולם כבר 15 שנים. כעת, לשם שינוי, הוא נמצא בתל אביב כדי לחתום למעריציו הנלהבים על ספר חדש שכתב. "בבית הספר אמרו לי שאני מקרה אבוד"

זמן צפייה: 12:33

השגרה עבור פלג כהן או "לונלי פלג", האיש שבקורות החיים שלו בשורה מקצוע כתוב "נווד", שונה מכל מה שאתם יכולים לדמיין. כעת, לשם שינוי הוא נמצא בתל אביב – להשקת הספר החדש שלו. "אם היית שואל את המורה שלי לספרות מה יותר הגיוני, פלג כהן כתב ספר או נסראללה התגייר עשה עלייה מתמודד בבחירות מנצח את ביבי, היא הולכת עם נסראללה. הספר הראשון שקראתי היה בגיל 22. בבית ספר אמרו לי 'אתה מקרה אבוד, אל תלמד אפילו לקרוא'".

החברים של פלג כבר רגילים שהוא מוציא להם את העיניים. הסיפור שלו מתחיל הכי רגיל שאפשר – שירת בגולני, ואחרי השחרור הוא וחברו טסו יחד לטיול אחרי צבא. "מהרגע הראשון שהוא חזר קלטתי שזה לא הספיק לו", סיפר אבישי בן גיגי שיצא עם פלג לטיולו הראשון. ביקום מקביל יכול להיות שפלג חזר מהטיול התחתן והיום הוא עמיל מכס בגבעת שמואל. אבל במציאות, קצת אחרי שחזרו מהטיול, פרצה מלחמת לבנון השנייה והגולנצ'יק מצא את עצמו עמוק בפנים, על גג בית בכפר שיחין, נלחם בחזבאללה."בלבנון הבנתי שאני רוצה לחיות את החיים שלי. שאני לא רוצה לרצות אף אחד, שהחיים קצרים מדי. שאנחנו חיים רק פעם אחת ומה שאני רוצה לעשות מה שעושה לי טוב זה לטייל", סיפר פלג.

לכתבות נוספות בנושא >>

בוא נעוף: חברות התעופה ישיקו קווים מישראל ליעדים חדשים בעולם

שוטי שוטי: בת 77 הפכה לאדם המבוגר ביותר שהקיף את העולם בסירה

חצה את האוקיינוס השקט באמצעות סירת משוטים – ושבר שיא עולמי

לונלי פלג
לונלי פלג

בכל פינה על הכדור הוא לא מסתיר שהוא ישראלי. "אני מניח תפילין, עושה את זה במקומות ציבוריים, אף פעם לא הסתרתי את הזהות שלי", ציין פלג. אלא שיש מקומות שבהם המגן דוד פחות עוזר. במערב אפריקה למשל, המשטרה עצרה את פלג, סתם ככה. אבל כשהשוטרים שמעו מאיפה הוא, זה רק הסתבך. איכשהו, שחררו אותו אחרי 24 שעות. והייתה פעם נוספת, בגאנה, שמצאו אותו מחוסר הכרה ברחוב והתברר שהוא חולה במלריה, גם מזה הוא יצא – בסוף הוא תמיד חוזר הביתה - לנהריה.

לונלי פלג
לונלי פלג

יש מקומות שבהם פלג נשאר קצת יותר, בדרך כלל בשכונות עוני בפיליפינים או בברזיל כדי להתנדב עם ילדים. פלג סיפר שגם מזג האוויר משפיע רבות על בחירת היעדים שלו, ושהוא מעדיף יעדים חמים: "אני לא בורח מהחורף, אני רודף אחרי השמש". את שנות הנדודים הראשונות מימן פלג מעבודות מזדמנות, אך לפני כשש שנים הגיע מפנה ונולד הבלוג – "לונלי פלג". מאז, הוא גורו של מוצ'ילרים, עשרות אלפי עוקבים ששואלים, מתעניינים ובאים להרצאות – הוא כבר לא צריך לשטוף כלים.