בדרך לממשל חדש: ביידן בחר בגנרל לויד אוסטין לתפקיד שר ההגנה

הנשיא הנבחר הודיע כי החליט למנות את מפקד כוחות פיקוד המרכז האמריקנים לשעבר לעמוד בראש הפנטגון. אוסטין בן ה-67 יהיה האפריקני-אמריקני הראשון בתפקיד זה

זמן צפייה: 00:26

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, הודיע הערב (שלישי) כי ימנה את הגנרל לויד אוסטין לתפקיד שר ההגנה בממשלו החדש. אוסטין בן ה-67,  יהיה האפריקני-אמריקני הראשון שיעמוד בראש הפנטגון.

הלילה, דווח בכלי תקשורת מקומיים על המהלך המסתמן. לפי "פוליטיקו" ,שדיווח על בחירתו של ביידן לראשונה, אוסטין, שפיקד על פיקוד המרכז של ארצות הברית בזמן ממשל אובמה, נחשב דווקא למועמד בעל סיכוי נמוך למדי לתפקיד שר ההגנה. לפי הדיווח, בימים האחרונים הדבר השתנה, בצל קולות מצד ארגוני זכויות אזרח ופעילים מקהילות מיעוטים במפלגה הדמוקרטית, שקוראים לביידן למנות מיעוטים ונשים לתפקידים בכירים בממשל.

הגנרל לויד אוסטין בעת שהיה מפקד הכוחות האמריקנים בעיראק, נפגש עם סגן הנשיא ג'ו ביידן ועם השגריר בעיראק ג'יימס ג'פרי | צילום: רויטרס

עוד כתבות בנושא >>

ביידן בהתייחסות ראשונה לחיסול: "לא נאפשר לאיראן נשק גרעיני"

במהלך משחק עם כלבו: ביידן שבר את רגלו

דיווח בארה"ב: ביידן ימנה את אנתוני בלינקן לשר החוץ

ב-CNN דווח כי הנשיא הנבחר הציע לגנרל אוסטין את התפקיד במהלך סוף השבוע, וכי האחרון הסכים. המינוי של אוסטין מצטרף לשורת מינויים עליהם דווח בשבועות האחרונים. לפני כשבועיים דיווחה רשת "בלומברג" האמריקנית כי ביידן ימנה את יועצו אנתוני בלינקן לתפקיד שר החוץ. על פי הדיווח, לינדה תומס גרינפלד צפוייה להתמנות לשגרירת ארצות הברית באו"ם.

הגנרל לויד אוסטין בעת שהיה מפקד הכוחות האמריקנים בעיראק | צילום: רויטרס

בלינקן, פוליטקאי יהודי-אמריקני, היה לצדו של ביידן כמעט 20 שנה, כולל כעוזרו הבכיר בוועדה ליחסי חוץ של הסנאט ובהמשך כיועץ לביטחון לאומי כשהיה סגן נשיא בזמן ממשל אובמה. בתפקיד זה סייע בלינקן לפתח את התגובה האמריקנית לאביב הערבי ולחוסר היציבות במזרח התיכון בעקבותיו.