ארגנטינה: חשוד נעצר לאחר שכיוון נשק לעבר סגנית הנשיא

האדם החמוש, אזרח ברזילאי, הגיע למרחק מטרים ספורים מהנשיאה לשעבר כריסטינה קירשנר, המשמשת כיום כסגניתו של הנשיא אלברטו פרננדס, ומצויה בעיצומו של משפט המתנהל נגדה בגין שחיתות. בארגנטינה דיווחו כי האקדח היה טעון וכינו את האירוע "ניסיון התנקשות", אולם לא בוצע ירי, אך יש הטוענים שהאירוע בוים כדי לעודד תמיכה בקירשנר

זמן צפייה: 00:45

אדם נעצר לאחר שניסה להתנקש בחייה של סגנית הנשיא בארגנטינה, והנשיאה לשעבר, כריסטינה פרננדז דה קירשנר, כך מדווחים היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. הגבר כיוון אקדח לראשה של דה קירשנר, אולם לא נורו יריות. המשטרה עצרה את החשוד, ככל הנראה אזרח ברזילאי, דווח ברשת BBC. סגנית הנשיא לא נפגעה בתקרית.

האירוע התרחש אמש בכניסה לביתה של קירשנר, כשמאות אנשים הגיעו לתמוך בנשיאה לשעבר במסגרת המשפט שמתנהל נגדה, בחשד לשחיתות ושימוש לא ראוי בכספי ציבור בעת שהייתה נשיאה בשנים 2015-2007. קירשנר מכחישה את האישומים נגדה.

שר הכלכלה של ארגנטינה, סרג'יו מסה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כששנאה ואלימות קודמים לדיון, חברות נהרסות וסיטואציות כאלה קורות: ניסיון התנקשות". בעיתון הארגנטינאי "קלרין" ציטטו מקורות משטרה שאמרו כי האקדח היה טעון.

כריסטינה פרננדס דה קירשנר, סגנית נשיא ארגנטינה
כריסטינה פרננדס דה קירשנר, סגנית נשיא ארגנטינה | צילום: רויטרס

נשיא ארגנטינה הכריז היום על יום שבתון, במטרה לאחד את העם הארגנטיני. מהצד השני, קולות במדינה טוענים שהאירוע בוים כדי לעודד תמיכה בקירשנר נגד כתבי אישום. הפגנות תמיכה של מפלגת השלטון הפרוטסטנטית צפויות היום ברחבי המדינה.

תומכים מחוץ לביתה של סגנית נשיא ארגנטינה כריסטינה קירשנר לאחר ניסיון ההתנקשות
תומכים מחוץ לביתה של סגנית נשיא ארגנטינה כריסטינה קירשנר לאחר ניסיון ההתנקשות | צילום: רויטרס

יותר מוקדם השבוע נרשמו עימותים אלימים בין תומכיה של דה קירשנר לבין כוחות המשטרה והביטחון, בעת עצרת תמיכה מחוץ לביתה. לפחות חמישה שוטרים נפצעו וארבעה מפגינים נעצרו, דיווחו ברשת BBC.

תומכים ושוטרים מחוץ לביתה של סגנית נשיא ארגנטינה כריסטינה קירשנר לאחר ניסיון ההתנקשות
תומכים ושוטרים מחוץ לביתה של סגנית נשיא ארגנטינה כריסטינה קירשנר לאחר ניסיון ההתנקשות | צילום: רויטרס