ביידן נגד אילון מאסק: "רכש פלטפורמה שמפיצה שקרים ברחבי העולם"

קצת יותר משבוע חלף מאז השלים האיש העשיר בעולם את רכישת טוויטר, והוא ממשיך "לחטוף" ביקורת על אופן התנהלותו ומדיניותו בחברה. הפעם היה זה נשיא ארצות הברית שתקף את מאסק שטען כי טוויטר אינה נאבקת במידע הכוזב המופץ בה

אילון מאסק, טוויטר
אילון מאסק, טוויטר | צילום: רויטרס

קצת יותר משבוע חלף מאז השלים האיש העשיר בעולם אילון מאסק את רכישת טוויטר, ובינתיים, הוא ממשיך "לחטוף" ביקורת על אופן התנהלותו ומדיניותו בחברה מאז נכנס לתפקיד המנכ"ל שלה. הפעם היה זה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שתקף את מאסק וטען כי "רכש פלטפורמה שמפיצה שקרים ברחבי העולם".

עוד הנשיא טען: "אין היום עורכים אמיתיים" בפלטפורמה. "איך אנחנו מצפים מילדינו שיבינו מה מונח על כף המאזניים?". דבריו של ביידן מגיעים על רקע קיצוץ משמעותי בחברה שמקדם מאסק, במסגרתו פוטרו עד כה כמחצית מעובדי טוויטר, שחלקם היו חברים בצוות האחראי על מניעה וניטור של הפצת מידע כוזב. מאסק טען כי גל הפיטורים הינו בלתי נמנע שלדבריו, החברה מפסידה מידי יום 4 מיליון דולרים.

אילון מאסק
מנכ''ל טוויטר, טסלה ו-SpaceX - אילון מאסק | צילום: רויטרס

ביום שישי שעבר, מאסק סגר את עסקת רכישת טוויטר בשווי של 44 מיליארד דולר, ובכך הביא לסיום את אחת מסאגות הרכישה המתוקשרות ביותר בתקופה האחרונה, אחרי חודשים של סכסוכים משפטיים בין האיש העשיר בעולם לבין הרשת החברתית הפופולארית.

עם ההשתלטות על החברה, פיטר מאסק את המנכ"ל ואת סמנכ"ל הכספים, בנוסף למנהלים בכירים נוספים. מאסק הבטיח להגביר את חדשנות המוצר בניסיון לבנות "אפליקציית על" המשלבת תשלומים ומסחר, וכן למתן את כללי הפיקוח על תכנים ברשת, כולל החזרת חשבונות שנחסמו, מה שעשוי לסלול את הדרך לחזרתו לפלטפורמה של נשיא ארצות הברית לשעבר, שנחסם לצמיתות בעקבות אירועי הקפיטול בינואר 2021.

מאסק הסכים במקור לקנות את טוויטר תמורת 54.20 דולר למניה, וכמה חודשים לאחר מכן תבע את החברה, בטענה שהטעתה משקיעים ורגולטורים. מאסק, שמכהן כמנכ"ל טסלה ו-SpaceX, צפוי לפעול כמנכ"ל טוויטר עד שימנה בעלי תפקידים חדשים.