כשבוע אחרי שהכריז על התמודדותו לנשיאות – בנו של קדאפי נפסל

לפי דיווח באלג'זירה, ועדת הבחירות בלוב פסלה את מועמדות סיף אלאסלאם אלקדאפי לנשיאות, למרות שלדבריו השלים את התנאים החוקיים הנדרשים לכך. במקביל: ארה"ב קוראת להסגירו לבית הדין הבינ"ל

סייף אסלאם קדאפי
סייף אסלאם קדאפי | צילום: רויטרס

אכזבה לבנו של הרודן: לפי דיווחים של אל-ג'זירה, ועדת הבחירות בלוב פסלה היום (רביעי) את מועמדותו של סיף אל איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי, לבחירות לנשיאות. זאת, על אף שלדבריו השלים את כל התנאים החוקיים הנדרשים להתמודדות על הנשיאות, ואף הנפיק תעודת רישום להצבעה במחוז סבהא במדינה.

בתוך כך, ארצות הברית קראה להסגיר את קדאפי הבן לידי בית הדין הבינלאומי, מאחר והינו מבוקש על פשעים נגד האנושות. כזכור, רק ביולי האחרון הוא יצא מהצללים, לראשונה מאז 2014, לאחר שאביו הדיקטטור מצא את מותו בידי מתנגדים לפני כעשור. קדאפי הבן הכריז לאחרונה כי ירוץ בבחירות הישירות הראשונות במדינה שיערכו בדצמבר, ואף אמר כי הוא: "שואף לשקם את האחדות האבודה של לוב".

הבחירות שייערכו בעוד מעט יותר מחודש, הן למעשה הבחירות הישירות הראשונות לנשיאות לוב, והן שיאו של תהליך שהחלו האומות המאוחדות במדינה על מנת לשקם את המדינה מהמשבר לאחר יותר מארבעה עשורים שבהם שלט במדינה קדאפי האב.