אוגנדה נגד להט"ב: מאסר עולם על קיום יחסי מין חד-מיניים, עונש מוות לנשאי HIV מהקהילה

המדינה שבמזרח אפריקה, אישרה חוק האוסר על האזרחים לקדם, לתמוך ואף להזדהות כחלק מהקהילה הגאה. העוברים על החוק צפויים להיענש בגזר דין מוות או במאסר עולם בהתאם ל"חומרת" המעשה, "המדינה תהיה נקייה מלהט"בים" אמרו בפרלמנט

פעיל לזכויות של חד-מיניים באוגנדה
פעיל זכויות להט"ב באוגנדה | צילום: רויטרס

הפרלמנט של אוגנדה אישר אתמול (שלישי) חוק האוסר על האזרחים להזדהות כחלק מקהילת הלהט"ב, ומעניק לרשויות של המדינה שבמזרח אפריקה, סמכויות נרחבות להתנהל האזרחים השייכים לקהילה שכבר מתמודדים עם אפליה משפטית ואלימות. "אוגנדה תהיה נקייה מלהט"בים" אמר המחוקק דיוויד בהטי במהלך הדיון על הצעת החוק.

יותר מ-30 מדינות באפריקה כבר אוסרות על יחסים חד-מיניים, ואף קידום ותמיכה בקהילה הגאה, אך אוגנדה היא הראשונה שהוציאה חוק שאוסר גם על ההזדהות עם הקהילה. תומכי החוק החדש אומרים כי יש צורך להעניש באופן נרחב יותר "פעילויות להט"ביות", שעל פי דבריהם, "מאיימות על הערכים המסורתיים" במדינה השמרנית והדתית במזרח אפריקה.

דיוויד בהטי המחוקק האוגנדי
דיוויד בהטי המחוקק האוגנדי | צילום: רויטרס

העבירה על החוק גוררת עמה עונשים כבדים, עבור יחסים חד-מיניים "חמורים" אשר כוללים יחסים עם אנשים מתחת לגיל 18 או אם ישנה תשובה חיובית לנגיף ה-HIV, יינתן גזר דין מוות ועבור יחסים אינטימיים- מאסר עולם. החקיקה תשלח לנשיא אוגנדה, יוורי מוסווני והוא טרם הגיב על ההצעה הנוכחית.