500 שנה למות דה וינצ'י: תערוכה חדשה עם 160 מיצירותיו בלובר

במוזיאון הצרפתי יוצגו ציוריו המפורסמים של הגאון האיטלקי, בהם "האיש הווטרובי" ופירוק תלת ממדי במציאות מדומה של "המונה ליזה". בהנהלת המקום מצפים ליותר מחצי מיליון מבקרים

זמן צפייה: 03:09

תערוכת 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י נפתחה היום (חמישי) במוזיאון הלובר שבפריז, בירת צרפת. זאת לאחר כעשר שנים של סכסוכים דיפלומטיים. "במוזיאון היו חייבים לעשות משהו, כי דה וינצ'י החליט להגיע לצרפת ב-1516 ופה הוא הלך לעולמו", הסביר אוצר המוזיאון וינסנט דליווין.

בהנהלת המוזיאון מצפים ליותר מחצי מיליון מבקרים וכבר יותר מ-200 אלף איש שריינו מקום לתערוכה, שמציגה 162 יצירות של הגאון האיטלקי, בנוסף לשאר התצוגות בלובר. התערוכה כוללת גם פירוק תלת ממדי במציאות מדומה של המונה ליזה, אחד מציוריו המפורסמים של דה וינצ'י, אך הציור המקורי נשאר במקומו הרגיל במוזיאון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא עוד אחת": מאות הפגינו בצרפת נגד האלימות כלפי נשים

השפים הגדולים של צרפת יורדים לעם – ומבשלים בתחנות רכבת

"לה ביג מק": הצרפתים מתאהבים מחדש ברשת המזון המהיר מקדונלדס

תערוכת 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י
תערוכת 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י | צילום: רויטרס

בעקבות ויכוח בין איטליה לצרפת על מורשת האומן, אחד הציורים המפורסמים של המדען והאמן, "האיש הווטרובי", כמעט ולא הופיע בתערוכה. אך לבסוף הוחלט שהציור במצב מספיק טוב, ויהיה ניתן להציגו במוזיאון הצרפתי.

"'האיש הוויטרובי' הוא הציור המפורסם ביותר של דה וינצ'י, כך שאני יכול להבין את הפחד שהרגישו עמיתיי בוונציה", אמר דליווין. "לבסוף שיתוף הפעולה בין איטליה לצרפת היה טוב, ואנחנו שמחים מאוד לראות את הרישום בתערוכה שלנו".

תערוכת 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י
תערוכת 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י | צילום: רויטרס