"הייתי הרוס": כינור עתיק בשווי מיליון שקלים נשכח בתחנת רכבת

בריטניה: הכלי בן ה-310 נשכח ברגע אחד מאחור בתחנה בלונדון. מצלמות האבטחה במקום תיעדו את הגבר שלקח את הכינור, ולאחר שהמשטרה פרסמה את התמונות - המצולם החזיר את הכלי לבעליו

סטיבן מוריס, כנר
סטיבן מוריס, כנר | צילום: טוויטר

בריטניה: בתום יום ארוך באולפן ההקלטות, ירד המוזיקאי סטיבן מוריס מהרכבת בדרום-מזרח לונדון, ולא הבחין כי שכח מאחור את כינורו בן ה-310. למחרת, כשהבין את טעותו, החל מוריס במצוד אחר הכלי העתיק - מהבודדים בעולם שיצר האמן דייויד טכלר בשנת 1709. על פי הערכות, שווי הכינור הוא 250 אלף פאונד.

מוריס, שסיפר כי הוא "הרוס", פנה לתחנת הרכבת שבה נשכח הכלי, ופרסם ברשתות החברתיות את שאירע לו. בהמשך, משטרת התנועה הבריטית פרסמה תמונות שצולמו במצלמות האבטחה של התחנה, לפיהן נראה גבר לוקח את הכיסוי שבתוכו הכינור. המשטרה קראה למצולם ליצור קשר - אך ככל שחלף הזמן וזה לא קרה, נראה היה כי מוריס לא ינגן יותר בכלי המיוחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לשוחד בשלטון המקומי: 2 ראשי רשויות ועוזר שר עוכבו לחקירה

נעדר נער שהיה אמור להעיד במשפט נגד אחיו בגין רצח אחותם

"אני רואה רוחות": כך כבשו המתקשרים את תודעתם של הישראלים

כינור
כינור | צילום: רויטרס

אך סוף טוב הכול טוב, ובשבת הודיע מוריס על פריצת דרך משמחת במיוחד: הכלי העתיק שלו הוחזר. "הכינור שלי בריא, שלם - והגיע הביתה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. כבר 15 שנים שמוריס מנגן בכינור הנשכח ואף ליווה, בין היתר, את המוזיקאי סטיבי וונדר ואת להקת U2 בהופעות.

כמה ימים לפני שקיבל בחזרה את הכינור, קיבל מוריס הודעה מאדם שאמר לו כי הוא מכיר את הגבר שצולם לוקח את הכלי מתחנת הרכבת. "הוא אמר שהוא מאוד מתנצל ושהוא רוצה למסור לי את הכינור באופן אישי", סיפר מוריס. "אני עדיין מתגבר על ההלם שהוא חזר", הודה, ואני מחפש את המילים". אולי החל מעתה והלאה, מוטב לו יקשור את הכינור אל פרק כף ידו בשלשלאות מברזל.