מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

המטוס שבו שהה אלכסיי נבלני נאלץ לבצע נחיתת אונס, בעקבות מצבו הרפואי. הדוברת שלו דיווחה כי הוא מחוסר הכרה: "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר"

זמן צפייה: 02:48

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, הובהל הבוקר (חמישי) במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. על פי הדוברת של הפעיל נגד הממשל במוסקבה, הוא הורעל ולפי שעה הוא מחוסר הכרה. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג".

נבלני היה אמור לחזור היום למוסקבה, אך כאמור, מטוסו נחת נחיתת אונס בעקבות מצבו. בתיעוד מהמטוס לאחר שנחת ניתן לראות את מתנגדו של נשיא רוסיה על אלונקה מובהל לתוך האמבולנס שפינה אותה לבית החולים בעיר אומסק. מטעם הקרמלין נמסר בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה".

נבלני הוא אחד ממתנגדים הבולטים של המשטר ברוסיה ושל העומד בראשו ולדימיר פוטין. לפני כשנה הוא הובהל לבית החולים בנסיבות לא ברורות. בעוד שמבית החולים נמסר כי הוא הובא לשם בשל תגובה אלרגית חמורה, הרופאה האישית של נבלני, שהצליחה להגיע לחדרו תחת פיקוח השוטרים, אמרה כי היא חוששת שהתגובה הבריאותית נגרמה בכלל מ"חומר כימי בלתי מזוהה". נבלני פונה לבית החולים הישר מבית הכלא במוסקבה, שבו נאסר בשל הפגנות האופוזיציה שבוע לפני כן.

הדוברת של נבלני, ציטטה בפניי התקשורת פוסט פייסבוק של הרופאה: "איננו יכולים לשלול פגיעת רעלנים בעור ובריריות מחומר כימי לא ידוע, בעזרתו של 'צד שלישי' מסוים", נכתב בפוסט. ירמיש הוסיפה כי לרופאים המבקרים לא ניתנה גישה מלאה לנבלני.

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

ולדימיר פוטין RTXREE9
ולדימיר פוטין RTXREE9 | צילום: רויטרס