לבנון: הקהילה הנוצרית מחתה - הופעה של להקה פרו-להט"ב בוטלה

"משרוע לילה", ששיריה עוסקים בחופש הביטוי ובמיניות, הייתה אמורה להופיע בפסטיבל בביירות. בעקבות ביטול ההופעה מחו רבים וטענו ל-"תקדים מסוכן". תומכי הלהקה מתכננים להפגין בבירה

זמן צפייה: 03:26

הופעה שהייתה אמורה להתקיים בפסטיבל בלבנון, של להקת "משרוע לילה" בוטלה. זאת, על רקע מחאה של הקהילה הנוצרית במדינה נגד הלהקה, ששניים מחבריה הומואים, ורבים משיריה עוסקים בחופש הביטוי ומיניות.

סולן הלהקה, חאמד סימנו, נוהג לפרסם שירים ותכנים בעלי אופי פרובוקטיבי בעמוד הפייסבוק שלו. כך, למשל, פרסם סימנו תמונה של מריה הקדוש וישו, כשפניה של מריה הקדושה הוחלפו בפניה של הזמרת מדונה. בתגובה לביקורת על התמונה, אמר סימנו: "אני יכול לעשות מה שאני רוצה, כאן זה לא איראן".

רבים בקהילה הנוצרית הביעו זעם על התכנים הפוגעים בדת, לטענתם. והלהקה אף קיבלה איומי רצח. כומר בכיר אמר: "יש להם כמה שירים שיש בהם ביטויים שקשורים לדת הנוצרית, בעיקר לשילוש הקדוש. יש כאן פגיעה בדת הנוצרית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ישראל וארה"ב דרשו מרוסיה: נסיגה של איראן גם מלבנון ועיראק

איראן מאיימת: "מוכנים להפחתה נוספת במחויבות להסכם הגרעין"

"הרגשתי שאני ערפד": כתב אישום יוגש נגד דוקר בן ה-6 ברחובות

הלהקה הפרו להטב''ית מלבנון שביטלה את הופעותיה בגלל איומים
הלהקה הפרו להטב''ית מלבנון שביטלה את הופעותיה בגלל איומים | צילום: חדשות 13

ביטול ההופעה בפסטיבל עוררה גלים של מחאה בקרב רבים בלבנון. אחד מפעילי זכויות האדם במדינה אמר: "ביטול ההופעה מהווה תקדים מסוכן. מחר תקום כל קבוצת אנשים ותאיים ברצח, ותגרום לביטול הופעות. לגבי מה שקרה היום, על מערכת המשפט לפעול. עליהם לאתר את מי שאיימו לרצוח וגרמו לביטול האירוע". רבים מתומכי הלהקה המצליחה מתכננים למחות ברחובות ביירות.

מדונה בתור מריה הקדושה, מתוך עמוד הפייסבוק של הסולן
מדונה בתור מריה הקדושה, מתוך עמוד הפייסבוק של סולן הלהקה | צילום: חדשות 13