לפיד על בני הזוג העצורים: "לא עובדים עבור אף סוכנות ישראלית"

לאחר החלטת בית המשפט בטורקיה כי מעצרם יוארך, שר החוץ שוחח עם בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין, שחשודים בריגול, ואמר להם כי משרד החוץ פועל לשחרורם

זמן צפייה: 04:47

לאחר החלטת בית המשפט כי בני הזוג שנעצרו בטורקיה יישארו במעצר, שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב (שישי) עם בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין. השר עדכן אותם כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג ופועל לשחרורם בכל הדרגים. בנוסף הדגיש כי הם לא עובדים עבור אף סוכנות ישראלית.

בתוך כך, משרד החוץ נמצא בקשר רצוף עם המשפחה מרגע שנודע דבר מעצרם ומעדכן אותם באופן שוטף במאמצים הנעשים לשחרורם. מוקדם יותר היום קבע בית המשפט כי השניים, שצילמו את ארמונו נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שבאיסטנבול, יואשמו ככל הנראה בריגול ויישארו במעצר עד להודעה חדשה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2111122016' autoplay='0' credit='' desc='בני הזוג יוצאים מבית המשפט' poster='' kid='1_nqcbv2wi' duration='19']

לאחר מעצרם פורסם תיעוד שלהם ביציאה מבית המשפט לאחר ההחלטה. בתם של בני הזוג, שירז בן הרוש סיפרה לחדשות 13: "כואב לי, אני לא יודעת איך אני הולכת להמתמודד עם זה. אני צריכה אותם, הם לא עשו שום דבר רע. זו בסך הכול תמונה. אתם חייבים לעזור לי, אמא שלי אמרה לי שהיא נכנסת לכלא ל-20 יום והיא מבקשת שיצילו אותה".

עורך הדין של המשפחה ניר יסלוביץ אמר לאחר ההודעה: "אני מבקש מכל הגורמים המוסמכים במדינת ישראל לעשות כל שניתן בידם וליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים על מנת שהם יחזרו ארצה. אני אעשה על מה שאני יכול על מנת להבטיח לבני המשפחה שהם יחזור לארץ".