הורים כינו את פסל דוד "פורנוגרפיה", המנהלת פוטרה והוזמנה לאיטליה

מנהלת בית ספר בפלורידה שבארה"ב נאלצה לסיים את תפקידה לאחר שלימדה על יצירת המופת של מיכלאנג'לו בואונרוטי ועוררה סערה בקרב הורי התלמידים, שטענו כי מדובר ב"פורנוגרפיה". בתגובה, ראש העיר פירנצה הזמין אותה לביקור: "מי שמלמד אמנות - ראוי לכבוד"

פסל "דוד"
פסל "דוד" | צילום: יורג ביטנר, ויקיפדיה

ראש עיריית פירנצה זימן את הופ קרסקילה, לשעבר מנהלת בית ספר נוצרי בפלורידה, לבקר באיטליה, לאחר שנאלצה להתפטר בשבוע שעבר מתפקידה בבית הספר האמריקני. קרסקילה הציגה לתלמידים בכיתתה את פסל "דוד" של מיכלאנג'לו, מה שגרם להורים כועסים להאשים אותה בכך שחשפה את ילדיהם ל"פורנוגרפיה", מה שגרם לכך שכאמור נאלצה לעזוב את תפקידה ב"טלהסי קלאסיקל".

ראש העיר דריו נרדלה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יזמין באופן אישי את המנהלת לשעבר לבקר במדינה, על מנת "לתת לה הכרה מטעם העיר". עוד הוסיף נרדלה כי "אומנות היא ציוויליזציה, ומי שמלמד אותה ראוי לכבוד".

למרות שקרסקילה טענה בפני כלי תקשורת אמריקני מקומי כי אחד ההורים התלונן שהשיעור היה "פורנוגרפי", בית הספר מתעקש שהמנהלת ננזפה על כך שלא פעלה לפי הנוהל, ולא בגלל שהפסל בן 500 השנים נחשב בעצמו למגונה.

בריאיון שנערך לאחרונה נאמר על ידי יו"ר מועצת המנהלים של בית הספר, בארני בישופ השלישי, כי לקרסקילה ניתנה בחירה האם להתפטר או להיות מפוטרת, משום שהיא "התרשלה ולא יידעה את ההורים בתוכן השיעור לפני שהעבירה אותו". "היא לא פוטרה בגלל שהציגה את הפסל עצמו", אמר, והוסיף: "אין לנו בעיה עם המראה עצמו, אנחנו חושבים שזה יפה, אבל מוודאים שזכויות הורים נשארות ערך עליון בבית הספר שלנו".

"אנחנו רוצים לוודא שההורים יודעים באופן ספציפי מה אנחנו עומדים להראות לילדים שלהם, ועל מה אנחנו הולכים לדבר עם הילדים שלהם. כל דבר שעלול להוות טריגר", הוסיף בישופ. "זה נותן להורים הזדמנות להגיד 'רגע, הילד עדיין לא מספיק בוגר כדי לשמוע את זה'".

למרות טענות בית הספר, הדבר גרם לחלק מהאנשים להאמין שמדובר על מעשה של צנזורה. טרם ההזמנה לפירנצה אמר ראש העיר כי "להשוות בין אמנות לבין פורנוגרפיה זה מגוחך.