ביידן: "טראמפ - סכנה לדמוקרטיה"; טראמפ: "הוא משוגע"

בנאום שנשא נשיא ארה"ב לאומה בשידור חי הוא טען כי "האידיאולוגיה הקיצונית" של הנשיא לשעבר ותומכיו מערערים את יסודותיה של אמריקה. טראמפ לא נותר חייב והשיב לו בפוסט תקיף ברשת החברתית: "ייתכן שהוא סובל מדמנציה מתקדמת"

ג'ו ביידן, דונלד טראמפ

חילופי האשמות נשמעים היום (שישי) בין נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לבין הנשיא המכהן, לאחר נאומו של ביידן אמש בשידור לאומה מ"היכל העצמאות" בפילדלפיה. בנאומו אמר ביידן כי ה"אידיולוגיה הקיצונית" של טראמפ ותומכיו "מאיימת על יסודות הרפובליקה". בתגובה, טראמפ כתב ברשת החברתית שלו "ביידן משוגע, או שהוא סובל מדמנציה".

נאומו של ביידן הגיע על רקע בחירות האמצע של ארה"ב, שיתקיימו בעוד כחודשיים, אותן ביידן כינה "צומת דרכים של האומה". "יותר מדי ממה שקורה בארצנו הוא לא נורמלי", אמר הנשיא בנאומו, והפנה אצבע מאשימה לתומכי MAGA - קיצור של הסלוגן ששימש את טראמפ בבחירות 2020 Make America Great Again. ביידן הדגיש שרוב הרפובליקנים באמריקה אינם תומכי MAGA, אולם אלו שכן "מעוניינים בכאוס".

ג'ו ביידן בנאום לאומה
ג'ו ביידן בנאום לאומה | צילום: רויטרס

בנאומו הוסיף ביידן כי "יש במדינה יותר ויותר שיח על אלימות ככלי פוליטי מקובל. זה לא. זה לעולם לא יהיה כלי פוליטי, אין מקום לאלימות באמריקה". ובכל זאת, בפוסט שהעלה דונלד טראמפ ברשת החברתית שהקים TRUTH הוא האשים את ביידן באיומים על אמריקה, כולל בשימוש בכוחות צבאיים, בנאום שהיה, לפי טראמפ, "מביך וכועס".

המתקפה של ביידן הייתה באופן ספציפי לעבר טראמפ, כאשר אמר ש"המפלגה הרפובליקנית נשלטת, מונעת ומאוימת" על ידו, והאשים את הנשיא לשעבר, וזה שלפי ההעשרות יתמודד בבחירות הבאות שוב, בליבוי הלהבות. "הם מאמינים שיש שתי תוצאות אפשריות לבחירות: או שהם ניצחו, או שבגדו בהם", כך ביידן.

עצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה
עצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה | צילום: רויטרס

בפוסט נוסף שפירסם טראמפ לאחר הנאום של הנשיא הדמוקרטי כתב: "אם ביידן לא רוצה להפוך את אמריקה לגדולה שוב, ובמילים שלו, במעשים ובמחשבות הוא לא, אז הוא לא ראוי לייצג את אמריקה".