בשל המחאה עקב טענות לזיופים: תוצאות הבחירות בקירגיזסטן בוטלו

לאחר הפגנות הענק בבירה, שבמסגרתן נהרג אדם ומאות מוחים נפצעו, וברקע השתלטות תומכי האופוזיציה על מבני ממשל, ועדת הבחירות המקומית ביטלה את התוצאות שהתקבלו וראש הממשלה התפטר

זמן צפייה: 02:49

ועדת הבחירות המרכזית בקירגיזסטן הכריזה היום (שלישי) כי תוצאות הבחירות לפרלמנט שהתקבלו ביום ראשון - אינן תקפות. זאת, לאחר שפרצו הפגנות המוניות בבירה בישקק ובערים אחרות בשל הטענות לאי סדרים בבחירות, בעוד שתומכי האופוזיציה במדינה השתלטו על מבני הממשל, ודרשו לקיים בחירות חדשות. במקביל, ראש הממשלה הודיע על התפטרותו.

כאמור, במדינה פרצו הפגנות עקב ההכרזה על תוצאות הבחירות שהתקיימו בסוף השבוע, שבמסגרתן מפלגות אופוזיציה רבות לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לפרלמנט. זאת, ברקע דיווחים על קניית קולות והפרות אחרות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר האוצר: בקרוב ישולמו מענקים נוספים לעצמאים ומובטלים

הסעיף שבגינו תיחקר גמליאל אם תיפתח חקירה: הפרעה לעובד ציבור

זוכי פרס נובל לפיזיקה: שלושה חוקרי גלקסיה ומבנה חורים שחורים

מחאות בקירגיזסטן: פריצה לבניין הפרלמנט
מחאות בקירגיזסטן: פריצה לבניין הפרלמנט | צילום: רויטרס

במסגרת ההפגנות האלימות, אדם אחד נהרג ומאות נפצעו. כוחות המשטרה ניסו לפזר את ההתקהלות באמצעות תותחי מים, גז מדמיע ורימוני הלם. כאמור, במהלך הלילה המפגינים פרצו לתוך מתחם הממשלה, הכולל את מבנה הפרלמנט ומשרד הנשיא. בנוסף, גורמי האופוזיציה השתלטו גם על בניין העירייה. "אנחנו דורשים להדיח את סואורובאי ג'נבקוב ממעמדו כנשיא", אמר מקסט ממיטקנוב, חבר מפלגת האופוזיציה, והוסיף: "מפלגות האופוזיציה מתעקשות על אימוץ חוקה חדשה".

בעקבות האירועים, הודיע הנשיא שהוא מוכן לבטל את הבחירות אם יוודע שאכן אירעו אי סדרים וביקש להרגיע את הרוחות. לאחר מכן, ראשת ועדת הבחירות נורזן שאילדבקובה אמרה כי "ההחלטה לבטל את תוצאות הבחירות נועדה למנוע מתחים במדינה.

מחאות בקירגיזסטן: פריצה לבניין הפרלמנט
מחאות בקירגיזסטן: פריצה לבניין הפרלמנט | צילום: רויטרס
מחאות בקירגיזסטן
מחאות בקירגיזסטן | צילום: רויטרס