"הונאה שמזעזעת את המצפון": טראמפ נקנס בכ-350 מיליון דולר

נשיא ארה"ב לשעבר, שמתמודד פעם נוספת לתפקיד, נמצא אשם בבית המשפט בניו יורק בהונאת ענק שביצע במשך יותר מעשור, ויחד עם שני בניו הבכורים יצטרך לשלם את סכום העתק. "חוסר חרטה מוחלט", כתב השופט על טראמפ - שתקף: "החלטה שהיא בושה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ארכיון | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד השנה שוב על התפקיד, ספג אמש (שישי) מכה משמעותית לאחר שבית המשפט בניו יורק קנס אותו ואת בניו הבכורים, דונלד ג'ון טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, בסכום עתק של יותר מ-350 מיליון דולר - לאחר שנמצאו אשמים בביצוע הונאות כספיות במשך יותר מעשור.

"ההונאה שנמצאת כאן מזנקת מהדף ומזעזעת את המצפון", כתב השופט ארתור אנגורון בהחלטתו. בצעד שמהווה פגיעה לא מבוטלת במוניטין של טראמפ, שמוצב כאיש עסקים בכיר בעולם הנדל"ן האמריקני, החליט השופט לאסור עליו ועל שני בכירים נוספים לכהן כדירקטורים בכל חברה, תאגיד או כל יישות מסחרית אחרת הממוקמת בניו יורק, למשך שלוש שנים. על בניו נאסר הוטל איסור למשך שנתיים.

הדיון נמשך כשלושה חודשים, ובמהלכו בחר המתמודד הרפובליקני לנשיאות לתקוף את אנגורון פעם אחר בין כותלי בית המשפט, ומחוצה להם. "בסך הכל דונלד טראמפ המעיט להשיב לשאלות שנשאלו, והתערב בדיונים לעיתים קרובות בעזרת נאומים ארוכים ולא רלוונטיים אשר בחלק מהמקרים דנו בנושאים שאינם משפטיים", כתב אנגורון. "סירובו לענות באופן ישיר לשאלות, ולעיתים אף לא לענות כלל, פגעו באופן קשה באמינותו", הוסיף השופט.

בניין טראמפ בניו יורק
בניין טראמפ בניו יורק | צילום: רויטרס

עוד נכתב בהחלטת בית המשפט כי "טיעוניהם של העדים מטעם הנאשמים פשוט הכחישו את המציאות, והנאשמים עצמם לא הסכימו לקבל אחריות בשום צורה ולא לבקר באופן פנימי את התנהלותם, כדי למנוע חזרה של הדברים. מדובר בחוסר חרטה מוחלט, הגובל בפתולוגי".

טראמפ, כצפוי, ביקר את החלטת בית המשפט ותקף את השופט אנגורון: "ההחלטה הזו היא בושה. לא היו קורבנות, לא נזקים ולא תלונות. היו רק חברות ביטוח ובנקים מרוצים שהרוויחו המון כסף, ודו"חות כספיים גדולים שאפילו לא כללו את הנכס היקר ביותר - המותג 'טראמפ'".