במכירה פומבית: הגיטרה שקורט קוביין ריסק נמכרה ב-600 אלף דולר

סולן להקת "נירוונה" שהתאבד לפני כמעט שלושה עשורים ניפץ את הגיטרה במהלך הקלטת האלבום הפופולרי "Nevermind", וחלקיה חוברו מחדש. זו לא הפעם הראשונה שאחת הגיטרות של קוביין נמכרת במכירה פומבית, אך הסכום האסטרונומי גבוה יותר מפי 10 מהמחיר שציפו לו. "האיש כעס, ויכולת להרגיש את זה על פי הדרך בה הוא התייחס לכלי הנגינה שלו"

קורט קוביין והגיטרה
קורט קוביין והגיטרה ששווה הון | צילום: האינסטגרם של juliens_auctions@

גיטרת הפנדר שריסק סולן "נירוונה" קורט קוביין במהלך הקלטת האלבום האייקוני Nevermind, נמכרה במכירה פומבית שנערכה בשבת שעברה בכמעט 600 אלף דולר - יותר מפי 10 מההערכה המקורית. קוביין ריסק את הגיטרה במהלך הקלטת האלבום ב-1991, ולאחר מכן היא תוקנה, אך לא ניתן לנגן עליה.

המכירה הפומבית נערכה בבית "הארד רוק קפה" בניו יורק, וכאמור הייתה צפויה להימכר בעשירית מהסכום המדובר. קוביין, שאיבד את עצמו לדעת בשנת 1994, היה ידוע בנגינה האינטנסיבית שלו. הגיטרה נהרסה כשהלהקה שלו עבדה על אלבום הפריצה שלהם Nevermind בתחילת שנות ה-90. חלקיה אוחדו, אך עדיין לא ניתן לנגן עליה.

"האיש כעס, והיית יכול להרגיש את זה על הבמה ועל פי הדרך שהוא התייחס לכלי הנגינה שלו", אמר קודי פרדריק מ"בית המכירות ג'וליאנס" לסוכנות הידיעות AFP. הכלי חתום על ידי שלושת חברי הלהקה בטוש כסף. הוא כולל גם כתובת חיבה של קוביין לחברו המוזיקאי מארק לנגן - שמת בשנה שעברה.

קורט קוביין
קורט קוביין | צילום: יח''צ

גיטרת ה"פנדר סטרטוקאסטר" הוצעה למכירה במחיר מוערך של 60,000-80,000 דולר. ב"בית המכירות ג'וליאנס" כינו את הצעת הסיום בסך 596,900 דולר "מדהימה". זהות הקונה אינה ידועה. על פי בית המכירות הפומביות, קוביין נתן את הגיטרה ללנגן במהלך החלק הצפון אמריקאי של סיבוב ההופעות Nevermind של נירוונה ב-1992.

לפני שנתיים, הגיטרה האקוסטית שקוביין השתמש בה להופעה האגדית שלו ב-MTV Unplugged בסוף 1993 נמכרה ב-6 מיליון דולר. גם הגיטרה שששימשה את קוביין, בקליפ לשיר "Smells Like Teen Spirit", הוצעה בעבר במכירה פומבית במחיר שיא של 800 אלף דולר.