דיווח: "טראמפ הודה שהחזיק במסמך מסווג על תקיפה אפשרית באיראן"

לפי דיווח ב-CNN, נשיא ארה"ב לשעבר נשמע מודה בהקלטה כי החזיק במסמך מסווג של הפנטגון העוסק בפוטנציאל לתקיפה באיראן - אחרי שעזב את תפקידו בבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

רשת CNN דיווחה הלילה (חמישי) כי התביעה הפדרלית השיגה הקלטה קולית של פגישה שנערכה בקיץ 2021, שבה נשמע הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מודה כי החזיק במסמך מסווג של הפנטגון על פוטנציאל למתקפה באיראן - אחרי שעזב את תפקידו בבית הלבן.

ההקלטה מעידה על כך שטראמפ הבין כי הוא מחזיק בחומר מסווג לאחר שעזב את תפקידו כנשיא.  לפי גורמים שצוטטו בדיווח, אורכו של החלק בהקלטה העוסק באיראן הוא כשתי דקות.

במרץ אשתקד פשטו סוכני ה-FBI על אחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ בפלוריה, ומצאו עשרות תיקיות ריקות שסומנו כמסווגות. מסמכים קודמים של בית המשפט אישרו כי טראמפ החזיק ברשומות מסווגות באזורי אחסון שונים באחוזה, אך המסמך שפורסם אמש הראה כי עשרות תיקים נמצאו במשרדו.

טראמפ יוצא מ''מגדלי טראמפ'' אל בית המשפט במנהטן
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיאי ארה"ב חייבים להעביר את כל המסמכים והמיילים שלהם לארכיון הלאומי, ומשרד המשפטים האמריקני בוחן האם טראמפ טיפל בצורה לא נכונה ברישומים על ידי העברתם מהבית הלבן לאחוזתו, לאחר שעזב את תפקידו בינואר 2021.

שלושה מהמסכים שנתפסו סומנו כ"מסווגים", 17 "סודיים", שבעה סומנו כ"סודי בהחלט", 43 תיקיות ריקות "סודיות ו-28 תיקיות ריקות שכותרתן "החזר למזכיר הצוות /לעוזר הצבאי". בסך הכול נלקחו על-ידי ה-FBI יותר מ-11 אלף מסמכים ממשלתיים.