ניסיון רצח לעיני המצלמות: מנהיג האופוזיציה בדרום קוריאה נדקר

לי ג'יאה-מיונג, ראש האופוזיציה בדרום קוריאה, נדקר בצווארו במסיבת עיתונאים בעיר הנמל בוסאן שבדרום המדינה. הוא הוטס במסוק לבית חולים - ומצבו יציב. לפי עדויות, החשוד - שזהותו טרם התבררה - "ביקש ממנו חתימה", דקר - ונעצר. צפו בתיעוד הדרמטי

לי ג'יאה-מיונג

מנהיג האופוזיציה בדרום קוריאה, לי ג'יאה-מיונג, נדקר הלילה (בין שני לשלישי) בצווארו במהלך מסיבת עיתונאים בעיר הנמל בוסאן שבדרום המדינה. הדוקר - שזהותו טרם התבררה - נעצר במקום. המשטרה המקומית מסרה כי לי פונה במסוק לבית חולים בסיאול כשהוא בהכרה ומצבו מוגדר יציב. הוא ייאלץ לעבור ניתוח.

התוקף נעצר כאמור במקום. לפי הדיווחים, הוא פנה ללי על מנת לבקש חתימה כביכול, ולאחר מכן זינק לעברו ותקף אותו עם סכין -  שחדרה כסנטימטר לגופו. בסרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות נראה לי קורס לתוך ההמון ולאחר מכן על הקרקע, בעוד שההמון מנסה לרסן את התוקף. בתמונות לאחר התקרית ניתן לראות את לי שוכב בעיניים עצומות כשאדם לוחץ מטפחת על צווארו ומנסה לעצור את הדימום.

לי, בן 59, שהיה המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית של דרום קוריאה ופעיל זכויות אדם, הפסיד בבחירות ב-2022 לנשיא הנוכחי, יון סוק-יאול, בהבדל קולות מזערי של 0.73%. בעבר כיהן כראש עיריית סונגנאם ומושל מחוז קיונגי.

לאחר ההפסד בבחירות, כתב אישום הוגש נגד לי באשמת שחיתות והפרת אמונים. התובעים האשימו אותו  שבזמן שכיהן כראש עיריית סונגאם, הוא אפשר ליזמים פרטיים להרוויח באופן בלתי חוקי מפרויקטים של נדל"ן. לי הכחיש את ההאשמות הללו, וטען כי מדובר ברדיפה פוליטית. כמו כן, השנה החל בשביתת רעב כמחאה על מדיניות החוץ והפנים של הנשיא יון, ונאלץ להתאשפז.

לי ג'יאה-מיונג
אירוע הדקירה - תיעוד

זו לא הפעם הראשונה שמנהיג דרום-קוריאני הותקף: במרץ 2022 הותקף סונג יאנג-גיל, קודמו של לי, בחפץ קהה בזמן קמפיין. הוא שרד, אך סבל מפגיעות ראש. ב-2006 מנהיגת המפלגה השמרנית פאק גון-הייה, שלימים הפכה לנשיאה, הותקפה בסכין שהותירה צלקת על פניה.