יום הכיפורים בצל הסגר, נחשפו דוחות המס של טראמפ • חדשות החג

הולכת רגל בת 54 נהרגה בתאונה, צוותי מד"א טיפלו ב-2,360 איש • הניו יורק טיימס חשף כי טראמפ ספג בשנים האחרונות הפסדים רבים ואף העלים מס • עשרות הרוגים בקרבות בין אזרבייג'ן לארמניה

זמן צפייה: 09:12

צום יום הכיפורים בסגר: צוותי מד"א טיפלו ב-2,360 בני אדם, אישה נהרגה מפגיעת רכב

במהלך היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-2,360 בני אדם ברחבי הארץ, מתוכם 1,818 פונו להמשך טיפול בבתי החולים. הולכת רגל בת 54 נהרגה לאחר שנפגעה מרכב בכפר חילף. 16 בני אדם נוספים נפצעו בתאונות דרכים.

305 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום (עליה של 15% בהשוואה לשנה שעברה). 129 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 5 במצב בינוני (ירידה של 50% בהשוואה לשנה שעברה).

18 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם אחד במצב בינוני. במהלך יום הכיפורים דוגמי מד"א מהמגזר הערבי לקחו 1,595 דגימות ביישובי המגזר.

אישה עם מסכה חוצה במעבר חצייה ביום הכיפורים במהלך הסגר | צילום: רויטרס

הניו יורק טיימס חושף את דוחות המס של טראמפ: שילם רק 750 דולר במס הכנסה ב-2016

הניו יורק טיימס חשף אמש (ראשון) את דוחות המס של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מפרק זמן של שני עשורים. הדוחות מציגים הפסדי ענק והעלמות מס נרחבות. בשנה שבה ניצח במירוץ לנשיאות שילם טראמפ 750 דולרים בלבד במס הכנסה פדרלי. כמו כן, לא שילם מס הכנס כלל בעשר מתוך 15 השנים שקדמו לכך – בעיקר כי דיווח על הפסדים שגבוהים מסך הכנסותיו. רבים מהעסקים שלו מדווחים על הפסדים גדולים שמסייעים לו להפחית את חבות המס. כמו כן, על אף ההפסדים שהכריז עליהם, טראמפ נהנה מחיי יוקרה, כשהוא מכניס את מטוסיו, המעונות בהם הוא מחזיק, מגרשי הגולף ועוד – כהוצאות עסקיות. לפני הדיווח, טראמפ מקבל יותר כסף ממקורות זרים, ביניהם קבוצות אינטרסים, ממשלות ופוליטיקאים זרים, ממה שהיה ידוע. טראמפ הגיב בתדרוך לפרסום וטען שמדובר בחדשות כזב.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הסכסוך על נגורנו-קרבאך: קרבות פרצו בין אזרבייג'ן לארמניה - עשרות נהרגו

קרבות פרצו אתמול (ראשון) בין אזרבייג'ן לארמניה, ונמשכים גם היום, על רקע הסכסוך על חבל הארץ נגורנו-קרבאך. הארמנים דיווחו כי 31 חילים שלהם נהרגו. מנגד, אזרבייג'ן טוענת שכוחותיה גרמו ל"נפגעים רבים" בקרב הארמנים, שפגעו לטענתם ב-26 אזרחים. כזכור, הפעם האחרונה שבה פרצו קרבות בין שני הצדדים הייתה בשנת 2016, כשיותר מ-200 בני אדם נהרגו במהלך העימותים. האלימות בין הצדדים החלה בעיקר ב-1988 עם תחילת התפרקותה של ברית המועצות, אליה השתייכו שתי המדינות. האוטונומיה נגורנו-קרבאך מוכרת כחלק מאזרבייג'ן, אך מאז המחלמה בין המדינות בשנות ה-90 היא נשלטת בפועל על ידי הרוב האתני הארמני שמתגורר בה.

לוחם אזרי על טנק נוסע ברחובות באקו, אזרבייג'ן, אחרי שפרצו הקרבות נגד ארמניה בנגורנו קרבאך
לוחם אזרי על טנק נוסע ברחובות באקו, אזרבייג'ן, אחרי שפרצו הקרבות נגד ארמניה בנגורנו קרבאך | צילום: רויטרס