אחותו של קים ג'ונג-און: "צפון קוריאה תשמיד את הדרום אם יתגרה בנו"

מתיחות בין דרום וצפון קוריאה: אחותו רבת ההשפעה של קים ג'ונג-און איימה על הצבא של שכנתה כי אם תתבצע מתקפת מנע - הצבא הדרום קוריאני "יוחרב". עוד אמרה האחות של דיקטטור צפון קוריאה כי אין בכוונת המדינה להתחיל מלחמת קוריאה שנייה

קים יו-ג'ונג נפגשת עם מנהיג קוריאה הדרומית | צילום: חדשות 13

מתיחות נרשמה הבוקר (שלישי) בין שתי הקוריאות, כאשר אחותו של דיקטטור צפון קוריאה, קים יו-ג'ונג, איימה כי צבא דרום קוריאה "יוחרב באופן מלא" אם יבצע מתקפת מנע נגד צפון קוריאה, וכי הכוחות הגרעיניים של הצפון "ישמידו" את הדרום.

יו-ג'ונג, שמחזיקה במספר תפקידי מפתח במפלגה השולטת בצפון קוריאה, אמרה לצד דבריה כי לצפון אין כל כוונה לפתוח במלחמת קוריאה שנייה. למרות שדבריה של יו-ג'ונג אינם חריגים מבדרך כלל, אך הם כן מעלים את המתיחות בין המדינות, כאשר במהלך החודש האחרון ביצעה צפון קוריאה ניסויי טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

כזכור, בסוף חודש ינואר השנה ביצעה צפון קוריאה את מה שנחשב לשיגור הטילים הגדול ביותר שלה מאז 2017. במסגרת הניסוי השתמשה ככל הנראה בטיל לטווח בינוני שהגיע לגובה של 2,000 ק"מ, לפני שנחת בים ביפן. בעקבות הניסוי, יפן, דרום קוריאה ואף ארצות הברית גינו כולן את המהלך.

כידוע, האו"ם אסר על צפון קוריאה לבצע ניסויים בנשק בליסטי וגרעיני, והטיל סנקציות מחמירות בנושא. אבל המדינה במזרח אסיה מתריסה באופן קבוע כנגד האיסור, ומנהיגה קים הבטיח לחזק את ההגנה של ארצו.