קורונה, ניתוח או פציעה בניסוי טילים: תעלומת היעלמותו של קים

בעולם מנסים לנחש מה קרה למנהיג קוריאה הצפונית - שלא נראה בציבור זה שבועיים. גורמי מודיעין בארה"ב מפקפקים בדיווח על מותו, וטראמפ רומז שהוא יודע מה מצבו האמיתי: "לא יכול לדבר על כך"

זמן צפייה: 02:11

כשכל העולם מנסה לנחש מה קרה למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הנשיא טראמפ מרמז כי הוא יודע מה מצבו האמיתי של קים. "אני לא יכול לומר לכם בדיוק", הצהיר, "אבל אני לא יכול לדבר על כך עכשיו. אני מקווה שהוא בסדר". אבל דבריו של טראמפ אינם שופכים אור חדש על התעלומה, להפך. הם רק מגבירים את המתח.

עם זאת, גורמי מודיעין אמריקניים אמרו לרשת "איי-בי-סי" כי הדיווחים על מותו של קים הם יותר בגדר משאלת לב מאשר חדשות מוצקות. צילומי הלוויין שמראים את הרכבת הפרטית של קים ליד אחד מבתי הנופש שלו, גם הם לא מגלים הרבה, והשכנה מדרום, קוריאה הדרומית, מעריכה כי ייתכן שקים פשוט מסתתר מפני הקורונה וממשיך לנהל את המדינה ממקום לא ידוע מחוץ לבירה פיונגיאנג.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און | צילום: גטי אימג'ס

הספקולציות פורחות: מקורונה ועד לניתוח, דרך פציעה במהלך ניסוי הטילים האחרון שנעשה שם, אלא שלפי שעה מזה שבועיים קים לא נראה בציבור ולא הופיעו תמונות חדשות שלו. בעיתונים בקוריאה הצפונית מופיעים דיווחים על קים אבל מהם כמובן שאי אפשר ללמוד דבר על מצבו האמיתי.