לראשונה מתחילת המלחמה: הרוסים מדווחים על אזרח הרוג מהפצצות אוקראיניות

הרשויות בחבל בלגרוד, שנמצא כ-10 ק"מ הגבול עם אוקראינה, מדווחות על אדם שנהרג לכאורה מאש של הצבא האוקראיני. בשבועות האחרונים נשמעו על פי הדיווחים מספר פיצוצים באזור, אך האוקראינים לא אישרו ולא הכחישו את הטענות. במקביל, משרד התובעת הכללית של אוקראינה הודיעה על ארבעת החיילים הרוסים הראשונים שיעמדו לדין על פשעי מלחמה

חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי
חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי | צילום: רויטרס

המלחמה במזרח אירופה נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה ה-78, ולראשונה מאז תחילתה, הרשויות ברוסיה מדווחות על אזרח שנהרג מאש אוקראינית בכפר סולוחי שבחבל בלגרוד, כ-10 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. מושל חבל בלגורוד, ויאצ'סלב גלדקוב, אמר כי "אוכלוסיית הכפר סולוחי תובא למקום בטוח בהנהגתם של ראש המחוז, ולדימיר פרצב, וראש המשרד האזורי למצבי חירום, סרגיי פוטפוב".

בשבועות האחרונים נרשמו באזור בלגורוד כמה פיצוצים שעל פי החשד נגרמו על ידי טילים ופצצות. אוקראינה לא אישרה ולא הכחישה שהיא אחראית לפיצוצים. בשבוע שעבר אמר גלדקוב שחמישה בתים נהרסו בכפר אחר. "היום נותרו ביישוב קצת פחות מ-30 איש", אמר, "כבר פינינו את רוב האנשים למקום מבטחים".

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
פינוי גופות בבוצ'ה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ממשרד התובעת הכללית של אוקראינה נמסר כי שלושה שבויי מלחמה רוסים שהואשמו בכוונה לרצח ורצח של אזרחים, וחייל שרצח אזרח לפני שאנס את אשתו, יהיו החיילים הרוסים הראשונים שיעמדו למשפט על פשעי מלחמה במלחמה באוקראינה. יותר מ-10,700 פשעים נרשמו מאז תחילת המלחמה על ידי משרד התובעת הכללית של אוקראינה, בראשות אירינה ונדיקטובה, וקומץ תיקים הוגשו כעת או מוכנים להגשה.

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
הלוויה בבוצ'ה | צילום: רויטרס

אחד הנאשמים, ואדים שיסימרין בן ה-21, מפקד של דיוויזיית הטנקים קנטמירובסקאיה שנמצא כעת במעצר אוקראיני, צפוי להיות הראשון לעמוד לדין, בגין חשד לרצח של גבר בן 68. על פי החשד, שיסימרין, לחם באזור סומי בצפון-מזרח אוקראינה כאשר רצח אזרח ב-28 בפברואר בכפר צ'ופאחיבקה.

הוא מואשם כי נהג במכונית גנובה יחד עם ארבעה חיילים נוספים בזמן שביקש לברוח מלוחמים אוקראינים ולאחר מכן ירה למוות באדם הלא חמוש שרכב על אופניים סמוך לביתו, בזמן שדיבר בטלפון שלו. הוא קיבל הוראה "להרוג אזרח כדי שלא ידווח עליהם לצבא האוקראיני", על פי התובעים.